In Raportul comun pentru 2008 privind punerea in aplicare „a programului de lucru Educatie si formare profesionala 2010“, Comisia Comunitatilor Europene apreciaza ca „in majoritatea tarilor sunt in curs de elaborare cadre nationale de calificari, care sunt asociate cu instituirea unui cadru european de calificari in domeniul invatarii continue“. Insa, dintre tarile in care nu exista asemenea cadre nationale de calificari, adica programe bine stabilite, metodologii, se afla si Romania. Astfel, potrivit Comisiei, daca in celelalte state s-au pus treptat in aplicare sisteme pentru validarea invatarii „non-formale si informale“, chiar cu un ritm foarte lent, in tara noastra, europenii considera ca nu s-a facut nimic in acest sens. La fel ca in Cipru, Lituania, Norvegia si Polonia. In aceste conditii, referitor la Romania, lipsa sau intarzierea elaborarii acestor metodologii nationale se datoreaza, in principal, „inexistentei unui angajament institutional puternic, a lipsei de coordonare si de parteneriate cu toti factorii interesati“. In opinia europenilor, acest anagajament este inca departe de a fi unul real.
Despre autor:
Sursa: Gardianul
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt...
Sursa: retail.ro
-
Cum se poate evita insolvența. Expertul care s-a ocupat de cazul Blue Air:...
Sursa: wall-street.ro
-
Afirmații delirante din partea unui preot: femeile agresate se*ual trebuie să...
Sursa: kudika.ro
-
UniCredit vede oportunități de consolidare în România
Sursa: futurebanking.ro