Panze cauciucate sau din plastic, de sute de metri patrati, cu reclame in culori aprinse care-ti zgarie dureros retina, sunt insirate in cel mai autentic prost gust pe fatadele cladirilor de pe toate arterele Capitalei. Ochiul iti este agresat chiar daca nu le privesti direct, ci numai cu vedera periferica. Pe Stefan cel Mare, Magheru, Nicolae Balcescu, Calea Victoriei sau Piata Unirii, aceste reclame uriase la tot soiul de produse, de la telefoane la lenjerie intima, astupa cladirile partial sau total. Din pacate, legislatia actuala si lipsa unui control real din partea Primariei Capitalei lasa acest fenomen sa se generalizeze.
Avizele pentru amplasarea acestor reclame, denumite generic “mash”-uri, le dau cu nemiluita primariile de sector. Multe sunt insa amplasate ilegal, cu concursul asociatiilor de proprietari care-si reabiliteaza astfel blocurile sau isi reduc serios cheltuielile de intretinere. Verificarea acestora intra atat in sarcina primariilor de sector, cat si a Directiei Inspectie si Control din PMB (DIC), in speta a Serviciului Inspectie Publicitate (SIP)din cadrul acesteia. Cat de eficiente sunt aceste verificari, constati usor: abia daca unul dintr-o suta de astfel de “mash”-uri are pe el numarul avizului si numele primariei emitente. Si totusi nimeni nu le da jos. Afacerea e de ordinul sutelor de milioane de euro. Cladirile din Piata Unirii, cel mai important nod rutier al Bucurestiului, sunt tapetate la propriu de jur imprejur cu astfel de reclame. Asta ca sa nu mai vorbim de cele luminoase, de pe blocuri, care pot suplini cu succes iluminatul public. Magazinul Unirea, cladire-simbol pentru Capitala, pur si simplu nu se mai vede.

Lift de 18.000 de euro scos din 'mash>>-uri
Langa Hanul lui Manuc, la etajul unu al primului bloc de la intrarea pe Splai, un locatar exasperat a decupat o bucata dintr-un “mash”. Disperat, omul a vrut sa aiba ceva lumina naturala, macar pe balcon. Dupa un tur de piata contabilizezi usor: nici unul din “mash”-uri nu are inscriptionat numarul avizului si numele emitentului. Florin Rus e administratorul Asociatiei de Proprietari de la nr. 27. Blocul sau, garnisit si el cu reclame, e diametral opus magazinului Unirea. Cum e intrebat de subiect, adopta un ton agresiv si aproape ca ne tranteste usa in nas.