Seful Toyota a declarat ieri ca se asteapta la reduceri anuale ale costurilor de peste 1,83 miliarde euro, din anul 2008. "Ne asteptam sa depasim planul precedent de reducere a costurilor", a declarat presedintele Katsuaki Watanabe, pentru Reuters, citat de NewsIn. Aceasta suma va creste an de an, impreuna cu o majorare a volumului de vanzari, a spus acesta. Din 2005, Toyota a lucrat la o noua strategie de reducere a costurilor, numita Value Innovation, ce cauta sa puna laolalta cateva dintre miile de componente ale unei masini in module si sisteme.
Toyota a oferit detalii minime despre program, spunand doar ca se asteapta ca impactul sa fie mai rapid si mai mare decat in cazul planului anterior, ce a redus pretul la componente. Planul, denumit CCC21 (Construction of Cost Competitiveness in the 21st Century), condus de Watanabe, a redus costurile cu 6,13 miliarde euro in cinci ani.
Posibilitatea de a reduce costurile a fost punctul forte al Toyota, lucru ce a permis companiei sa investeasca in dezvoltarea autoturismelor si sa atraga soferi din intreaga lume.
"Impactul total va fi observat cel mai probabil in 2010", a declarat Watanabe si a adaugat ca Toyota isi va creste cooperarea cu distribuitorii din America de Nord si Europa pentru a-si extinde activitatile de reducere a costurilor in afara Japoniei.
Toyota este cel mai mare producator de automobile din lume, cu o capitalizare de piata de peste 136,2 miliarde de euro. Grupul nipon a estimat vanzari de 9,34 milioane automobile in 2007, luand in calcul si diviziile Daihatsu Motor Co si Hino Motors Ltd, si intentioneaza sa sporeasca vanzarile la 10,4 milioane de unitati, pana in 2009.