Zaharul poate creste riscul aparitiei maladiei  Alzheimer, se arata intr-un studiu efectuat de American Society for Biochemistry and Molecular Biology (ASBMB) pe soareci. Descoperirea ar putea pune presiune pe producatorii de bauturi racoritoare, care deja joaca un rol important in cresterea riscului obezitatii. Desi atat obezitatea cat si diabetul pot determina aparitia acestei boli, cercetatorii s-au axat doar legatura dintre consumul ridicat de zahar si evolutia bolii Alzheimer. Dupa o astfel de dieta s-a observat cum soarecii au mare dificultate in a retine diverse lucruri, creierul lor continand o cantitate dubla de plagi cu beta-aminoida, o proteina care este acumulata in mod anormal in creierul oamenilor cand au Alzheimer. Cercetatorii au declarat ca nu pot fi siguri daca incapacitatea soarecilor de a gandi se datoreaza consumului ridicat de zahar sau al caloriilor in general. Acestia au mentionat ca echivalentul dietei la oameni este de aproximativ cinci cani de apa gazoasa pe zi, desi din moment ce soarecii au un metabolism mai puternic, ar putea fi nevoie de un consum mai scazut de zahar in cazul fiintelor umane. La ora actuala aproximativ 12 milioane de oamnei din SUA si Uniunea Europeana(UE) sufera de Alzheimer, iar estimarile nu sunt deloc incurajatoare pentru viitor: in 2050 s-ar putea ajunge la 36 milioane. Consturile acestei boli se ridica la mai mult de 100 milioane de dolari numai in SUA. Oameniii de stiinta de peste ocean au declarat ca beta-aminoida joaca un rol decisiv in distrugerea celulelor nervoase, in evolutia cognitiva si in devierile de comportament, toate cauzatoare de Alzheimer. Cercetatorii pretind ca acest studiu este primul menit sa incerce sa faca legatura atat in ceea ce priveste patologia, cat si nivelul molecular la care obezitatea poate creste riscul imbolnavirii de Alzheimer.

Jurnalul National