Numarul mediu de autovehicule care circula in Bucuresti a scazut, in ultimii sase ani, potrivit unui studiu de caz prezentat, luni, la un seminar si atribuit de organizatori Ministerului Transporturilor. Conform datelor oficiale, numarul inmatricular
Numarul mediu de autovehicule care circula in Bucuresti a scazut, in ultimii sase ani, potrivit unui studiu de caz prezentat, luni, la un seminar si atribuit de organizatori Ministerului Transporturilor. Conform datelor oficiale, numarul inmatricularilor a crescut semnificativ. Conform realitatii traficul a devenit din ce in ce mai aglomerat.

Astfel, daca in iunie 2001 erau in trafic 89.680 de vehicule pe zi, in aprilie 2007 media zilnica a scazut la 86.928 de masini, potrivit sursei citate.

Analiza se refera la impactul traficului asupra calitatii aerului si prezinta, printre altele, media zilnica a vehiculelor aflate in circulatie in mai multe luni din anii 2000-2005 si 2007. Astfel, numarul autovehiculelor din trafic era de 85.070 in mai 2000, de 89.680 in iunie 2001, 83.610 in aprilie 2002 , 88.390 in mai 2005. In lunile august si septembrie, traficul a evoluat de la 79.040 de masini in august 2000 la 86.010 in septembrie 2001, 78.100 de unitati in august 2003, 88.270 in septembrie 2006 si 86.356 de masini in august 2007, potrivit studiului.

Rezultatele analizei au fost prezentate presei, luni, de catre Simona Stanga, de la Departamentul pentru Afaceri Europene, organism aflat in subordinea premierului, la un seminar pe teme de transport urban. Organizatorii evenimentului au prezentat analiza ca apartinand Ministerului Transporturilor.

Aflat la seminar, ministrul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintelor, Laszlo Borbely, a intrerupt prezentarea, aratandu-se surprins de concluziile studiului.

"Este o gluma acest studiu de caz. Este imposibil sa avem in anul 2004 mai multe masini decat in 2007. Va rog sa analizati mai bine datele. Daca mergem cu un astfel de studiu de caz in care se spune ca in 2007 a fost un trafic mai mic decat in 2004, nu ajungem nicaieri", a declarat Borbely.

Studiul de caz arata, pe de alta parte, ca traficul din zona centrala a Capitalei se desfasoara in conditii de suprasaturare a infrastructurii si ca impactul circulatiei auto asupra mediului depaseste valorile limita. Cu toate acestea, nivelul poluarii este in scadere, conform sursei citate, intrucat parcul auto a fost modenizat, iar calitatea carburantilor a crescut.


"Nu am primit niciun astfel de studiu. Acesta a fost facut de Registrul Auto Roman, Ministerul Transporturilor nu comanda studii de trafic pe Bucuresti. Totusi, imi este foarte greu sa cred ca a scazut traficul in Capitala, din moment ce pe DN 1 circula in jur de 70.000 de masini pe zi, cifra dubla fata de acum 2-3 ani", a afirmat Orban dupa un seminar pe tema transportului, raspunzand unei intrebari a presei.


Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.s-a declarat la randul sau neincrezator in rezultatele studiului.
"Nu am primit niciun astfel de studiu. Acesta a fost facut de Registrul Auto Roman, Ministerul Transporturilor nu comanda studii de trafic pe Bucuresti. Totusi, imi este foarte greu sa cred ca a scazut traficul in Capitala, din moment ce pe DN 1 circula in jur de 70.000 de masini pe zi, cifra dubla fata de acum 2-3 ani", a afirmat Orban dupa un seminar pe tema transportului, raspunzand unei intrebari a presei.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.