Gealan Romania previzioneaza pentru 2008 o cifra de afaceri de peste 90 de milioane de euro, in crestere cu minimum 20% fata de nivelul prognozat pentru anul acesta, de 75 de milioane de euro, evolutie influentata de dezvoltarea pietei constructiilor
Gealan Romania previzioneaza pentru 2008 o cifra de afaceri de peste 90 de milioane de euro, in crestere cu minimum 20% fata de nivelul prognozat pentru anul acesta, de 75 de milioane de euro, evolutie influentata de dezvoltarea pietei constructiilor."Estimam ca afacerile se vor majora in 2008 cu minimum 20%, pe fondul trendului crescator al pietei de constructii", a declarat Aurel Vlaicu, managerul general al companiei, citat de Mediafax.Pentru 2007, producatorul de profile de tamplarie PVC mizeaza pe o cifra de afaceri de 75 de milioane de euro, in crestere cu 30%.Oficialul companiei a declarat ca firma va investi anul viitor cinci milioane de euro in hale noi de productie si spatii pentru logistica, suma acoperita din surse proprii."Vrem sa ne dublam capacitatea de productie, in 2-3 etape, de la nivelul actual de 15.000 de tone pe an", a afirmat Vlaicu.Potrivit reprezentantului Gealan Romania, care ocupa si functia de presedinte al Patronatului Producatorilor si Montatorilor de Geamuri, Ferestre si Fatade, piata romaneasca a tamplariei va creste anul viitor cu 10-15%, de la aproximativ un miliard de euro in 2007, pe fondul numarului mare de lucrari si de proiecte.
La momentul actual, aproximativ 70-75% din totalul vanzarilor de tamplarie din Romania sunt reprezentate de piata tamplariei din PVC, diferenta fiind acoperita de cea din aluminiu - circa 20% - si lemn. Vlaicu a estimat ca valoarea pietei de tamplarie din PVC - care reuneste profilele, geamul si accesoriile -, estimata la circa 700 de milioane de euro in acest an, va urca in 2008 cu 20%. Din suma totala de 700 de milioane de euro, profilele din PVC vor acoperi circa 200-250 de milioane de euro.
Managerul Gealan a mai spus ca preturile tamplariei din PVC nu vor suferi modificari semnificative anul viitor, in ciuda majorarii pretului petrolului, folosit ca materie prima, datorita competitiei puternice de la nivel local.
Firma foloseste materia prima livrata de compania-mama din Germania. Pe piata romaneasca exista peste 40 de marci de profile din PVC, cu 3-6 camere (spatiile de aer realizate in interiorul unui profil, care asigura transfer termic si izolare fonica). Ponderea cea mai importanta din totalul vanzarilor este reprezentata de profilele cu trei camere, datorita preturilor mai reduse, insa cererea de produse cu mai multe camere este in crestere.
Circa 70% din totalul produselor de pe piata sunt distribuite utilizatorilor finali, diferenta fiind destinata proiectelor mari de constructii, in principal celor rezidentiale si comerciale.
Gealan Romania detine un centru de productie in Capitala si opereaza sapte depozite, dintre care doua la Bucuresti, restul fiind localizate la Constanta, Bacau, Cluj, Timisoara si Craiova.
Firma produce profile PVC de baza si comercializeaza profile si accesorii pentru ferestre, fiind infiintata in 1997, ca filiala a grupului german Gealan Fenster Systeme.
Printre companiile cele mai importante care activeaza pe piata romaneasca a tamplariei din PVC se numara Gealan, Rehau, Veka sau grupul Profine, distribuitorul profilelor Trocal, Kommerling si KBE.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.