Limita medie de emisie de carbon va fi de 120g/km
Din 2012, producatorii auto ce nu vor indeplini aceste conditii vor fi amendatiComisia Europeana va solicita producatorilor de autovehicule de mici dimensiuni sa reduca, intr-o mai mare masura, emisiile de dioxid de carbon. Membrii comisiei au justificat aceasta decizie spunand ca blocul comunitar trebuie sa-si indeplineasca, pana in anul 2012, obiectivele legate de protectia mediului.
In cazul implementarii acestei cereri, planul ar putea aduce beneficii producatorilor auto germani, precum BMW, Mercedes si Porsche, recunoscuti pentru modelele auto foarte puternice.
Executivul european a programat pentru data de 19 decembrie a.c. o sedinta in care urmeaza sa se stabileasca o serie de reglementari privind impunerea unei limite medii de emisie de carbon. CE a aratat intr-un comunicat ca aceasta medie va fi stabilita la 120 de grame, la un kilometru, pana in anul 2012, astfel vor fi evitate schimbarile drastice pe care clima le-ar putea suferi in urmatorii ani.
Cu toate acestea, comisarii UE pentru Industrie si Mediu nu au ajuns inca la un consens privind amendarea producatorilor auto care nu indeplinesc normele europene de poluare.Producatorii auto raspund...Replica din partea principalilor producatori din statele occidentale unde s-au dezvoltat mari companii auto, respectiv Germania, Franta si Italia, nu a intarziat sa apara. Acestia au inaintat Comisiei Europene scrisori prin care solicita ingaduinta la stabilirea marjelor de emisii de dioxid de carbon (CO2) pentru producatorii auto din tarile respective.
Potrivit statisticilor publicate luna trecuta de un grup de presiune ce militeaza pentru protectia mediului, nivelul mediu al emisiilor de dioxid de carbon produse de automobilele germane a crescut cu 0,6% in 2006, in timp ce producatorii francezi si cei italieni au redus gradul de poluare cu 1,6%.
Comisia Europeana a decis in luna ianuarie a.c. ca producatorii de autoturisme vor trebui sa reduca emisiile de CO2 la 130 grame/kilometru prin tehnologia motorului si la 120 grame/kilometru prin adaosul de biocombustibili.
Cu toate acestea, regula de diminuare a cantitatii de CO2 emisa de autoturisme nu se va aplica si in cazul producatorilor de autoturisme puternice si de dimensiuni mari.Mai au timp pana in 2012La inceputul acestui an, in Europa exista un singur model de autoturism, si anume Toyota Prius hibrid, care emite 104 g/km de CO2, o cantitate destul de mica si in acelasi timp acceptata de noile prevederi ale Uniunii Europene.
Comisarul European de Mediu, Stavros Dimas, a reluat declaratia facuta in luna ianuarie a.c., potrivit careia producatorii auto au la dispozitie patru ani pentru a-si ajusta tehnologia.
Cu toate acestea, companii precum BMW, Mercedes, Audi sau Porsche, care emit o cantitate aproape dubla de noxe, s-au aratat nemultumite de aceasta decizie si o considera un atac direct asupra companiei. Acestia considera ca producerea de motoare mai putin poluante necesita o investitie mult mai mare decat bugetele alocate pentru anul viitor. Presedintele grupului Fiat, Sergio Marchionne, declara in luna septembrie a acestui an ca pentru comercializarea unor motoare care sa se preteze acestor norme, producatorii au nevoie de cel putin sapte ani, astfel depasindu-se termenul impus de CE.Citroen, Fiat si Renault, in fruntea clasamentuluiUn studiu realizat recent de catre Federatia Europeana de Transport si Mediu arata ca producatorii auto din Franta, Italia si Japonia au comercializat in ultimul an autovehicule ce emit o cantitate mult mai mica de CO2, fata de cei din Germania, care erau lideri de piata, din acest punct de vedere. Astfel, compania germana BMW a redus nivelul emisiei de CO2 cu aproximativ 2,5% in timp ce constructorii japonezi au facut un progres de 2,8 puncte.
Un astfel de exemplu este grupul Toyota, din Japonia, care a reusit in anul precedent sa reduca emisiile de CO2 cu 5%.
Peugeot Citroen are o medie de 142 g/km, Fiat SpA de 144 g/km si Renault SA de 147 g/km. Aceste trei grupuri ocupa podiumul clasamentului, in timp ce Toyota se afla pe locul 4 cu 153 g/km, Honda Motor Company pe 5 cu 154 g/km.
Grupul Daimler se afla in partea inferioara a clasamentului, cu o medie de 188 g/km.