Suntem rautaciosi. In Bucuresti traficul nu este asa cum il percepem noi, iar poluarea este in scadere. Specialistii Ministerului Transporturilor ne dau cu un studiu peste nas sa nu mai trancanim aiurea cand stam o ora in intersectie la Razoare sau c
Suntem rautaciosi. In Bucuresti traficul nu este asa cum il percepem noi, iar poluarea este in scadere. Specialistii Ministerului Transporturilor ne dau cu un studiu peste nas sa nu mai trancanim aiurea cand stam o ora in intersectie la Razoare sau consumam tigarile de plictis si nervi pe soseaua Colentina. Nu avem niciun drept. Din punctul de vedere al masuratorilor "stiintifice", cei de la Transporturi ne contrazic. Potrivit mentionatului studiu, numarul mediu de autovehicule care circula in Bucuresti a scazut in Bucuresti, in ultimii sase ani, desi, conform datelor oficiale, numarul inmatricularilor a crescut semnificativ, iar traficul a devenit din ce in ce mai aglomerat. Mai mult, nivelul poluarii este in scadere, intrucat parcul auto a fost modernizat, iar calitatea carburantilor a crescut. Cum au realizat aceste masuratori, greu de explicat. Probabil ca in zona Basarab asa o fi si este normal, caci artera este putin cam inchisa. In rest, rezultatele ridicate la rangul de studiu sunt hilare. Pana si ministrii actualului cabinet pufnesc in ras. "Este o gluma acest studiu de caz" - s-a limitat sa comenteze Laszlo Borbely, ministrul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintelor. Şi chiar ca este o gluma de prost gust pentru a se pasa la nesfarsit vinovatia pentru cea ce se intampla in Bucuresti. Aceeasi placa. Primaria arata cu degetul spre Transporturi, iar Transporturile arunca sageti "stiintifice" spre edili. Un truc ieftin si inutil. Inutil deoarece in ultimii trei ani Bucurestiul a devenit o uriasa camera de gazare. Şi cand spun aceste lucruri ma bazez pe studii cu mult mai credibile. Rezultatele acestora sunt firesc corelate cu datele oficiale prin vanzarile anuale de masini, cu dinamica inmatricularilor, cu volumul vanzarilor de carburanti, evolutia datelor privind traficul in tranzit prin Bucuresti si mai ales cu vechimea parcului auto din Capitala. Poate ca n-ar fi rau ca si cei de la Transporturi sa rasfoiasca macar studiul realizat si dat publicitatii spre dezbatere publica de catre Asociatia Eco-Europa. Daca acestia nu au timp, le propun in continuare un scurt rezumat al materialului mentionat. Potrivit Asociatiei, cele doua milioane de locuitori ai Bucurestiului inspira zilnic resturile gazoase cancerigene ale celor aproximativ 1,5 milioane de automobile din trafic, cu tot cu cele aflate in tranzit sau venite pentru aprovizionare. Comparativ, in 1990 aveam 136.000 auto inregistrate pe aceeasi infrastructura si cam acelasi numar de locuitori. Aproape 40% din automobilele care circula in Bucuresti au motorizare non-euro, deci sunt inalt poluante. Traficul rutier bucurestean produce peste 2.000.000 tone de substante nocive anual cu efecte extrem de grave asupra starii de sanatate a locuitorilor provocand si deteriorarea accentuata a factorilor de mediu, fiind una dintre cauzele principale ale celor peste 20.000 de cazuri anuale de deces datorate unor diferite stari maladive (afectiuni ale aparatului respirator, cardio-vascular, psihic), copii nascuti cu malformatii sau intoxicati cu plumb, dar si pentru cresterea temperaturii mai mult decat media pe tara; mai nou, fiecare al saptelea copil din Bucuresti sub 18 ani suferea de astm. In plus, mentioneaza studiul, in Bucuresti, peste 60% dintre autoturisme circula cu doar un pasager; poluarea produsa de 50 de autoturisme o depaseste cu mult pe cea a unui autobuz si de infinite ori pe cea a tramvaielor, a metroului sau a troleibuzelor. Parcurgand 1.000 km, o masina consuma oxigenul necesar unui om pentru un an. Toate acestea pe fondul reducerii drastice (peste 2/3) a zonelor verzi din Bucuresti (in 1989 aveam 37 milioane mp de spatiu verde si acum mai avem sub 13 milioane mp). Parca mult mai credibile mi se par aceste rezultate. Aceasta pentru ca noi traim si ne pierdem timpul in trafic si in poluare. Probabil zona Garii de Nord este una aparte, iar specialistii acestui minister, cei care elaboreaza studii hilare, nu au voie sa paraseasca sediul ministerului, iar analizele de trafic se fac de la geam, intr-un mediu aseptic.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.