Francezii de la Renault vor arunca in lupta cu GM si Ford noile modele Lada, pentru a controla una dintre cele mai mari piete auto din Europa.

AvtoVAZ, cel mai mare producator de autovehicule din Rusia si proprietarul marcii Lada, a selectat grupul francez Renault drept partener strategic. „Renault a fost ales drept partener strategic si va prelua o participatie care ii va da dreptul sa intervina in deciziile conducerii", a declarat Valery Kartavtsev, purtatorul de cuvint al Rosoboronexport, companie care detine 75% din actiunile AvtoVAZ. Compania Rosoboronexport anuntase anterior ca intentioneaza sa vinda 25% din participatie unui investitor rus si alte 25% catre unul dintre cele trei grupuri interesate de AvtoVAZ, General Motors, Fiat si Renault. Pentru francezii de la Renault, realizarea acestei tranzactii ar reprezenta o optiune atit pentru extinderea productiei modelului Logan, cit si pentru dezvoltarea unui al model low-cost al marcii Lada. Veniturile AvtoVAZ au scazut cu 2,1% in primele noua luni ale acestui an, iar numarul de unitati vindute a scazut cu 1,8%, ajungind la 472.000 de autovehicule. Cea mai bine vinduta marca din Rusia este Chevrolet, iar cel mai bine cumparat model din import este Ford Focus.

Rusia este una dintre cele mai mari piete auto in curs de dezvoltare, in functie de volumul vinzarilor. Numarul de autovehicule noi comercializate pe piata ruseasca ar putea ajunge in acest an la cifra-record de 2,5 milioane de unitati. Compania de consultanta PricewaterhouseCoopers apreciaza ca Rusia ar putea deveni cea mai mare piata auto din Europa pina in anul 2011.