Traficul de calatori ar impune extinderea retelei de transport subteran pe citeva axe de circulatie suplimentare, spun edilii Capitalei.

Arterele de circulatie pe care fluxul de calatori depaseste 7.000 pe ora ar trebui sa fie deservite de metrou, potrivit unui studiu realizat de Primaria Capitalei, in colaborare cu RATB. De asemenea, in cazul strazilor cu fluxuri intre 2.000 si 7.000 de calatori pe ora, ar trebui sa existe macar tramvai, mai arata studiul. Potrivit datelor furnizate de Primaria Capitalei, pe linga traseele de metrou existente sau aflate in proiect, traficul depaseste 7.000 de calatori si pe artere cum ar fi soseaua Bucuresti-Ploiesti, Colentina, Rahova-Alexandriei sau Giurgiului.

Click pe harta pentru a mari! Expertii Capitalei elaboreaza in acest moment master planul de transport urban al municipiului Bucuresti, care va fi gata in ianuarie-februarie 2008. „Toate arterele mari ale Capitalei sint aglomerate. Avem proiecte in ceea ce priveste metroul, insa sintem blocati momentan din cauza ca nu il avem in administrare. Daca se vor construi noi tronsoane ca 1 mai-Baneasa-Aeroport «Henri Coanda», Universitate-Drumul Taberei, traficul s-ar fluidiza. In plus, pe tronsoanele existente ar mai trebui construite noi statii, intre cele existente, pe motiv ca distanta actuala dintre statii este prea mare", a explicat Adriean Videanu.

Proprietatea retelei de metrou este de mai multi ani in disputa intre Ministerul Transporturilor, actualul administrator, si Primaria Capitalei, care cere sa preia Metrorex pentru a putea face investitii in extindere. In prezent, sint in lucru liniile spre Policolor si Laromet, in timp ce tronsonul Drumul-Taberei-Pantelimon se afla in faza de proiect.

Interzis la stinga Expertii Primariei Capitalei propun solutii restrictive pentru fluidizarea traficului din Capitala. Astfel, peste citeva luni, soferii bucuresteni ar putea sa nu mai poata vira la stinga in aproximativ 100 de intersectii. „Interzicerea virajului la stinga se va face pe axele principale ale orasului", a declarat Gheorghe Udriste, directorul general al Directiei de Transporturi din cadrul Primariei Capitalei. In plus, primariile de sector au anuntat ca au realizat studii privind implementarea sensurilor unice pe strazi. Astfel, primarul sectorului 1 vrea sa introduca sensul unic pe strazile din cartierele Aviatiei, Baneasa si Ion Mihalache. Si Primaria Sectorului 3 a realizat un asemenea studiu. Pe de alta parte, reprezentantii Primariei Capitalei sustin ca singura care poate sa emita si sa avizeze o documentatie tehnica cu implicatii in desfasurarea circulatiei este Comisia Tehnica de Circulatie al Municipalitatii.

Detalii despre proiectul magistralei de metrou Drumul Taberei-Pantelimon, pe www.cotidianul.ro/select