Dacia si Daewoo sunt marcile auto care au pierdut cel mai mult din cota de piata in acest an, in timp ce autoturismele produse de Opel si Volkswagen au inregistrat cel mai vizibil avans, informeaza Mediafax.
Vanzarile de autoturisme noi au avansat in intervalul ianuarie-octombrie cu 23%, comparativ cu perioada similara din 2006, la 258.224 de unitati.
De la inceputul anului, vanzarile Dacia reprezentau 30,2% din total, cu 8,3 puncte procentuale sub nivelul consemnat in perioada corespunzatoare din 2006, cand producatorul din Pitesti controla 38,5% din piata.
Vanzarile Dacia pe piata romaneasca au totalizat 77.991 de autoturisme, in scadere cu 3,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Chiar si dupa acest recul, compania controlata de grupul Renault ramane lider detasat, toate celelalte marci avand cote individuale sub 10%. Exportul a peste jumatate din productie si capacitatea de fabricatie sub cerere sunt explicatiile pentru pierderea de teren pe piata interna, potrivit reprezentantilor companiei.
"Cererea pentru gama Logan a fost considerabil superioara in acest an, in mod deosebit pe pietele de export. Tot in anul 2007, uzina a avut un program de investitii pentru a creste capacitatea de productie de la 200.000 de unitati pe an la 335.000 de autovehicule. Se subintelege ca pe viitor vom avea o capacitate de productie crescuta fata de 2007, pentru a satisface cererea de pe piata din Romania, mai ales ca de anul viitor gama Logan se va imbunatati cu inca un nou-venit", a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia.
Pentru anul viitor, Stroe estimeaza ca 64% din productie va fi exportata, iar odata cu cresterea capacitatii de productie, Dacia va ajunge la un segment de 31-32% din piata interna.Cererea slaba pentru Cielo a scazut cota Daewoo cu 4%O scadere semnificativa au cunoscut si autoturismele produse de Daewoo, cu o cota de piata in coborare de la 9,4% la 5,6%, ca urmare a scaderii vanzarilor cu 27,5%, la 14.349 de unitati. Corespunzator, constructorul din Craiova a picat de pe pozitia a doua pana pe locul sase in clasamentul vanzarilor.
Trendul descendent a fost cauzat de cererea redusa pentru modelul Cielo, precum si de mediatizarea problemelor legate de contractul cu Ford, care va cumpara fabrica.
"Motivul principal a fost cererea slaba pentru modelul Cielo. Un alt motiv a fost campania mediatica ce a lansat tot felul de zvonuri in legatura cu contractul cu Ford. Lumea a devenit susceptibila si i-a scazut increderea", a declarat Mihai Radu, directorul de vanzari al Daewoo Automobile Craiova.
Pentru a recastiga segmentul pierdut, compania va derula o serie de campanii publicitare si vizeaza pentru anul viitor o cota de piata de 6%.
"Pregatim niste campanii publicitare si vom incerca sa ne relansam. De asemenea, speram sa se remedieze situatia cu Ford. Pentru anul viitor cota de 6% va fi una pe care cu greu o vom putea depasi. Noile modele Cielo si Nubira nu vor fi lansate mai devreme de luna iunie, pentru a le alinia la standardele Euro 4", a afirmat Radu.Opel si Volkswagen au crescut, fiecare, cu 2 procenteIntr-un ritm mai mult sau mai putin alert, ceilalti constructori au urcat, marcile germane Opel si Volkswagen avand castigul cel mai evident, de aproape doua puncte procentuale.
Volkswagen a avansat de pe locul cinci pe trei, vanzarile sale reprezentand 7,5% din total, in urcare cu 1,8 puncte.
Un ritm apropiat a avut si Opel, cu o crestere de la 4% la 5,9%, corespunzatoare locului cinci, fata de sapte anul trecut.
Opel a raportat 15.234 de unitati comercializate, cu 80% mai multe decat in ianuarie-octombrie 2006, iar Volkswagen a ajuns la 19.249 de autoturisme vandute, in crestere cu 60%.
Elementul determinant care a contribuit la ascensiunea Opel a fost reprezentat de noile modele lansate.
"Noile modele, lansate la sfarsitul lui 2006 si pe parcursul acestui an, cum ar fi Antara si Corsa, au avut o contributie esentiala la cresterea cotei de piata. De asemenea, o contributie importanta au avut-o diversele campanii", a declarat Cristian Oltean, directorul de marketing al General Motors Romania, importatorul general al marcilor Opel si Chevrolet. El afirma ca, odata cu aducerea de noi modele, importatorul spera sa ajunga la 6% din piata.
Reprezentantii Volkswagen arata ca un motor pentru impulsionarea vanzarilor a fost si cresterea economica a tarii.
"Ne-au ajutat mult produsul in sine si cresterea economica a intregii tari. Practic, romanii au inceput sa castige din ce in ce mai bine si au inceput sa isi permita sa cumpere masini Volkswagen fata de alte modele mai ieftine", a afirmat Matei Albulescu, director pentru aceasta marca in cadrul importatorului general Porsche Romania.
El estimeaza ca marca va urca, in cativa ani, la o cota de piata de 10%, evolutie sustinuta de extinderea retelei de distributie cu sapte centre in cursul anului viitor, dar si de lansarea unor noi modele.
"Cota va creste datorita dezvoltarii retelei de dealeri si ofensivei de produs, prin lansarea unor modele noi. Pana in anul 2018 vrem sa avem un portofoliu de 30 de modele, fata de 17 in prezent", a afirmat Albulescu.
Pentru celelalte marci, castigul la nivelul cotei de piata a variat intre 0,1 puncte procentuale (BMW, Citroen, Seat si Mercedes) si 1,6 puncte (Chevrolet).