"Piata de factoring va avea o rata de crestere de cel putin 40% pe an"Piata romaneasca de factoring ar putea atinge un nivel de 1,8 miliarde euro la finele anului viitor daca se tine cont de potentialul mare de crestere al acesteia, de cel putin 40%
"Piata de factoring va avea o rata de crestere de cel putin 40% pe an"Piata romaneasca de factoring ar putea atinge un nivel de 1,8 miliarde euro la finele anului viitor daca se tine cont de potentialul mare de crestere al acesteia, de cel putin 40% pe an, potrivit declaratiilor facute de directorul general al Companiei de Factoring, Valentin Chirca, pentru NewsIn. Pentru acest an piata serviciilor de factoring din Romania este estimata la 1,2 miliarde euro.
"Piata de factoring din Romania va avea o rata de crestere mai mare decat in alte tari din regiune, de cel putin 40% pe an, tendinta care se va mentine si in urmatorii ani", a mentionat Chirca.
Acesta a aratat ca in tarile din regiune piata de factoring a inregistrat o crestere cu mult mai mica, in conditiile in care piata s-a maturizat. Astfel, in Ungaria piata de factoring a sporit cu 6% pe an in primul semestru al acestui an fata de acelasi interval din 2006, in Cehia cu 17%, iar in Slovacia cu 5%.Extinderea retelei de supermarketuri salta piata factoringuluiDirectorul general al Companiei de Factoring a explicat ca pe piata de profil din Romania exista tendinta ca marile companii sa opteze pentru un serviciu complet de produse, in detrimentul unor simple finantari. "Clientii vor incerca sa-si acopere si celelalte nevoi, care nu reprezinta doar o simpla fianantare, cum ar fi nevoia de asigurare de management al riscurilor sau al nevoilor de management al incasarilor", a spus Chirca, pentru agentia de presa NewsIn. In plus, acesta a aratat ca "extinderea retelei de supermarketuri conduce si la o crestere a pietei de produse de factoring din partea furnizorilor catre supermarketuri, in general". Chirca e de parere ca bunurile de larg consum vor fi in continuare foarte bine reprezentate si ca intrarea unor furnizori noi de servicii pe piata din Romania vor stimula cu siguranta dezvoltarea pietei prin cresterea competitiei. "Din 2009 ma astept ca pe piata din Romania sa intre mari jucatori care sunt prezenti deja pe pietele din Europa", a adaugat acesta.
Totodata, directorul general al Companiei de Factoring a sustinut ca este foarte important ca si conceptul de factoring sa fie explicat atat in mass-media, cat si prin intermediul diverselor campanii de informare. "Cei care vand trebuie sa fie activi si in mass-media, sa explice aceste produse, deoarece este in beneficiul afacerii in Romania", a atras Chirca atentia.
Serviciul de factoring presupune administrarea in beneficiul clientului a activitatii de facturare, contabilitate financiara si colectarea datoriilor, fiind o solutie de finantare pentru termenele lungi de plata a facturilor, prin care se creeaza un avantaj competitiv pentru companii, in special pentru IMM. Apare, astfel, posibilitatea cresterii cifrei de afaceri sau, dupa caz, a realizarii de investitii. De asemenea, factoringul dezvolta flexibilitatea firmei de a-si asuma termene de plata variate.Compania de Factoring vrea sa-si dubleze afacerile in 2008Potrivit declaratiilor facute de Valentin Chirca pentru NewsIn, Compania de Factoring vizeaza pentru anul viitor o dublare a cifrei de afaceri pana la un nivel de 230 milioane euro, pe fondul avansului de clienti si a dezvoltarii pe toate segmentele de factoring.
Cifra de afaceri pentru sfarsitul lui 2007, de 115 milioane euro, este cu 5% peste nivelul prognozat de Compania de Factoring la inceputul acestui an, datorita dezvoltarii portofoliului de clienti care activeaza in industria materialelor de constructii si cea alimentara. Totodata, cresterea portofoliului de clienti importanti in zona Transilvaniei, prin deschiderea biroului de vanzari regional, precum si prin cresterea volumului de finantare acordat clientilor existenti au dus la avansul afacerii companiei. "Estimam o crestere a cotei de piata de aproape 15% in 2008, de la 10% in prezent, si o mentinere a nivelului rentabilitatii pe capital de investitii de 25%, care este un nivel bun", a precizat Chirca. El a adaugat ca firmele cu o cifra de afaceri intre 300.000 si 4-5 milioane euro raman clientela tinta a companiei. "Aproximativ 90% dintre clientii companiei sunt firme mici si mijlocii, iar 70% dintre acestia au o cifra de afaceri intre 4 si 5 milioane euro", a mai adaugat Chirca.
Compania de Factoring IFN SA, membra a Factors Chain International, una dintre cele mai mari organizatii specializate la nivel mondial, a fost infiintata in 2006 de Intermarket Bank Viena si de Banca Transilvania, cu o cota de participare la capitalul social al companiei de 50% fiecare.
Intermarket Bank Viena, unul dintre fondatorii Companiei de Factoring IFN SA, este lider de piata in Europa Centrala si de Est, avand o cota de piata de 31% si subsidiare in Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria si Romania. In anul 2006, Intermarket Bank Viena a inregistrat o cifra de afaceri totala de 5 miliarde euro.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.