Comisia Europeana ar putea im­pune standarde mai severe privind emisiile de dioxid de carbon in cazul pro­ducatorilor de modele auto de mici dimensiuni, decat pentru constructorii de vehicule mari, mai pu­ter­nice. Astfel, CE va solicita con­s­truc­torilor de modele auto de di­men­siuni mai mici sa reduca intr-o mai mare masura emisiile de dioxid de carbon, astfel incat blocul comunitar sa isi poata indeplini pana in anul 2012 obiectivele legate de protectia mediului, potrivit Frankfurter Allgemeine Zeitung, care citeaza un docu­ment european intern. In cazul im­ple­mentarii, planul ar putea aduce beneficii producatorilor auto germani precum BMW, Mercedes si Porsche, recunoscuti pentru mode­lele auto foarte puternice. Executi­vul european urmeaza sa adopte la 19 de­cembrie un set de reglementari privind impunerea unei limite medii de emisii de carbon, de 120 de grame la un kilometru, pana in anul 2012, parte a strategiei blocului comunitar de combatere a schimbarilor clima­tice. Comisarii UE pentru Industrie si Mediu nu au ajuns inca la un consens privind amendarea produ­ca­torilor auto care nu indeplinesc nor­mele europene de poluare. Liderii prin­cipalelor state occidentale unde s-au dezvoltat mari companii auto, respectiv Germania, Franta si Italia, au transmis fiecare cate o scrisoare catre CE prin care solicita inga­du­inta la stabilirea marjelor de emisii de dioxid de carbon pentru produca­torii auto din tarile respective.