Compania care detine PRO TV a cumparat jocul online de cultura generala si exista posibilitatea ca acesta sa isi intinda regatul „pe sticla".

Steguletul din Romania are,
de o luna, culorile PRO TV-ului Suma pentru care conQUIZtador a ajuns in portofoliul PRO nu este publica, dar negocierile au fost de durata. Citeva luni a stat la discutii clujeanul Lucian Iancu, cel care a importat reteta din strainatate, administrind drepturile jocului in Romania. Lansat in varianta autohtona la sfirsitul lui 2006, dupa doi ani de munca, conQUIZtador e vizitat deja de 20.000 de IP-uri unice pe zi. Jocul care a infierbintat internautii romani, dar si pe cei din Germania, Marea Britanie si Ungaria, combina intrebarile de cultura generala cu strategia. Scopul este de a cuceri Romania (tara in care se joaca), purtind lupte in mai multe runde, pe fiecare regiune. „Toate drepturile apartin PRO TV. Discutiile au inceput acum citeva luni bune si s-au finalizat prin semnarea contractului acum o luna. ConQUIZtadorul face parte dintr-un grup si drepturile pentru Romania au fost cumparate de catre PRO TV", explica Iancu pentru Cotidianul, adaugind ca ei s-au dus catre PRO TV, propunindu-le si planul pentru o emisiune.

„Emisiunea este iminenta, dar ca sa pui la cale un show dureaza ceva", spune clujeanul, adaugind ca momentan nu se stie nimic sigur despre varianta pe sticla a bataliei in cultura generala. Iancu avea ambitii tv inca din iulie anul acesta, cind declara pentru Cotidianul ca este in discutii cu „o mare televiziune din Romania". „Formatul va fi cvasisimilar jocului. Va exista o interactiune intre web si tv", spunea el acum citeva luni. Pina acum, conQUIZtador nu a ajuns inca pe micul ecran in nici una dintre tarile in care a fost lansat online, dar PRO TV ar putea schimba situatia.

Momentan, Iancu spera in promovarea imperiului PRO. „ConQUIZtador va creste prin advertising, lucru care se intimpla deja, daca va uitati pe sport.ro, protv.ro, si toata bateria de site-uri care le apartine. Il face cunoscut prin intermediul advertisingul, asta-i prima cale, si prin imaginea de marca a societatii. PRO TV alaturi de numele «ConQUIZtador» nu poate decit sa intareasca increderea oamenilor", crede cel care a adus jocul in Romania.

In viziunea lui, jocul a parcurs de abia 20% din traiectorie. Va atinge virful cind se va realiza show-ul tv, cu toate ca succesul pe online nu il garanteaza, neaparat, pe cel de pe sticla. „Multe emisiuni legate de cultura sau de dorinta de a cunoaste au dat chix in Romania pina acum, orientarea televiziunilor fiind astazi mai mult becaliana. Eu sper ca va avea succes. Cu o anumita populatie deja formata, este simplu sa lansezi emisiunea de televiziune care va aduce prin urmare mult mai multi utilizatori pe paginile web."

Clujeanul va veghea in continuare asupra jocului, ca „un prestator de servicii". „Eu ma ocup ca sistemul sa fie online, utilizatorii sa fie multumiti, fac anumite prestatii de servicii pentru societatile care au reclame pe acest site", enumera Iancu sarcinile care i-au ramas.

Manelistii se lasa repede „A prins deja 20.000 de IP-uri unice pe zi, asta ar insemna poate 30.000 de utilizatori. O treime sint femei, doua treimi barbati. Majoritatea o reprezinta persoanele adulte, de la 18 ani in sus, dar sint in joc copii de 14 ani foarte destepti, foarte interesati. Publicul este format din intelectuali, dar avem si «manelisti», dar ei se lasa mai repede", da detalii Lucian Iancu despre conquiztadorii romani.