Ingeniozitatea scenariului, dinamica actiunii, structura de joc de computer, episoadele create ca un puzzle si personajele negative sint citeva dintre ingredientele cu care „Prison Break" i-a cucerit pe specialistii autohtoni.

Dupa ce a strins laudele cronicarilor de peste Ocean, serialul „Prison Break", adus in exclusitate pe DVD de Cotidianul, se bucura si de aprecierea criticilor de film romani.

„Ce-mi place la «Prison Break» e ce-mi place, in primul rind, la toate serialele americane recente: au un ritm ametitor, sint inventive si chiar mai provocatoare decit filmul de cinema recent, au un casting perfect si, ce e cel mai important, te tin, sint teribil de adictive. De unde si un eventual dezavantaj: acela ca iti pun rabdarea la incercare in asteptarea fiecarei noi transe de poveste. Din acest motiv prefer sa consum serialele la pachet complet, o data ce s-au terminat, in regim DVD sau maraton tv", spune criticul de film Mihai Chirilov. El isi continua pledoaria, subliniind ca structura de cub Rubik a intregului este cea care l-a tinut cu sufletul la gura: „Imi place faptul ca fiecare episod e un soi de puzzle pe care eroul il dezleaga pentru a pune cap la cap planul de evadare si, totodata, felul in care mediul actiunii (inchisoarea) si restul personajelor ii faciliteaza sau ii saboteaza constant strategia". Pentru Anca Gradinariu, filmul are structura unui joc de computer. „La fiecare episod ai senzatia ca faci un quest si ca mai treci un nivel. «Prison Break» este extrem de minutios gindit, e dinamic, e bine filmat si imi aminteste de filmele de evadare clasice americane, din anii ’60", spune Gradinariu, care subliniaza ca fiorosii T-Bag si Abruzzi sint personaje memorabile.

La rindul ei, Ada Rosetti crede ca „Prison Break" aduna „o scriitura foarte densa cu un anumit tip de realism si cu niste actori deosebit de sexy, reusind sa creeze un fel de frenezie generala".

„L-am vazut inainte de lansarea lui in America si inca de atunci am zis ca o sa fie un mare succes. Am vrut sa-l cumpar pentru TVR, dar nu s-a putut pentru ca erau contracte anterioare semnate de compania producatoare, dar eram convinsa ca va prinde peste tot in lume", povesteste Ada Rosetti.

Intrebat de Cotidianul cum crede ca se explica succesul mondial al serialului, Mihai Chirilov spune: „«Prison Break» respecta o logica numai a lui si nu face rabat de la credibilitatea si duritatea vietii in inchisoare". „Spre deosebire de «Lost», al carui punct forte a fost tocmai si cel mai slab (aminarea in bucla a dezvaluirii misterului, tocmai pentru ca lucrul asta nu avea un deadline precis), in «Prison Break» evadarea trebuie, in principiu, sa aiba loc, exista un deznodamint aparent si o satisfactie inclusa pentru privitor", conchide Chirilov.

Aflati ultimele stiri despre „Prison Break" pe www.cotidianul.ro/select