In Bucuresti sunt peste 50 de scoli de soferi si 300 de instructori independenti. Traficul din Capitala fiind un cosmar, majoritatea elevilor nu apuca sa invete prea mult in cele 30 de ore de curs obligatoriu. Multi instructori s-au lasat de meserie din cauza aglomeratiei infernale. Cei cu vechime in meserie spun ca asa s-au triat profesionistii de uscaturi, dar recunosc ca e din ce in ce mai greu sa inveti pe cineva sa conduca prin Bucuresti. De aceea, orele de curs au devenit o obisnuinta noaptea, cand orasul este mai liber. “Daca invata sa conduca in Bucuresti vor sti sa se descurce in oras, unde stau la cozi. Dar pe sosea, unde creste viteza, vor avea probleme. In traficul de azi elevii lucreaza mai mult plecarile de pe loc si folosirea ambreiajului”, ne-a explicat Mihai Parlapan, prin mana caruia au trecut sute de soferi bucuresteni. El admite ca daca n-ar fi pasionat de ce face s-ar fi lasat demult de meserie. Iar ca metode a fost nevoit sa se adapteze la trafic si la elevi. Ca fost taximetrist stie bine stradutele laterale pe care elevii pot invata cate ceva, fara stresul marilor bulevarde. “Dar sunt foarte multi cei care vo r permisul pentru fite sau pentru C.V. si nu ii intereseaza cum se conduce o masina. De aceea, chiar daca iau examenul, in 30 de ore nu vor invata mare lucru, pentru ca nu sunt motivati”, spune Parlapan. Ideea este confirmata si de directorul unei scoli de soferi. “Cursurile ar trebui personalizate pentru fiecare elev. Nu oricine este talentat sau dornic sa invete si, pentru ei, nu ajung 30 de ore”, spune Gabriel Linta.