DRIVE-TEST - Excelent pe sosea, se descurca bine si in off-road
Ideal pentru deplasari lungi si pastrand majoritatea calitatilor off-road de la Touareg, ultimul SUV produs la Wolfsburg a trezit interesul romanilor de la primele aparitii pe sosele. Mai rar o masina asteptata cu atat interes! Dupa reusita certa care a fost Touaregul, inginerii de la Volkswagen s-au aflat in fata unei noi provocari, incercand sa redimensioneze caroseria acestuia pe o platforma modificata de Golf.   SURPRINZaTOR. La doi ani de la anuntul oficial privind "nasterea" sa si la aproape trei luni de la lansarea de la Salonul Auto de la Frankfurt, Tiguan a aparut si pe soselele Romaniei. Varianta testata a fost Track and Field, 2.0 TDI, 140 CP, cutie Tiptronic cu sase rapoarte, care s-a achitat cu brio indiferent de conditiile de rulare. Concret, din prima linie dreapta, cei 140 CP s-au dovedit suficienti pentru a propulsa sprinten masina de 2,2 tone, in timp ce cutia de viteze, folosita in modul automat, este ideala pentru condusul in mediu urban. Printr-un Bucuresti aglomerat si fragmentat deopotriva de lucrari si de neinspiratie grafica in desenarea arterelor, consumul s-a situat undeva in jurul unei valori de 12,5 litri, ceea ce nu este exagerat daca ne gandim la greutatea lui Tiguan. Transmisia si-a demonstrat insa cu adevarat eficienta pe autostrada, unde a oferit performante bune la un consum mai mult decat rezonabil. La o viteza de croaziera de 140 km/h, consumul a scazut sub 7 litri, ceea ce recomanda noul SUV drept ideal pentru deplasari pe distante lungi. Pe aceeasi idee, trebuie spus ca Tiguan este una dintre rarele masini "odihnitoare". Pe langa realizarile mecanice tipic nemtesti (adica aproape fara cusur), masina impresioneaza mult si ca silentiozitate, ceea ce ii accentueaza caracterul de globe-trotter. Senzatia este amplificata si la volan, de unde Tiguan se conduce usor si cu placere. Sta bine pe sosea, chiar si intr-un stil de sofat mai sportiv, unde se impune insa trecerea cutiei in modul Tiptronic. Dotat cu ESP, SUV-ul nu are deloc tendinte de ruliu, iar directia, care la prima vedere poate parea moale, se intareste usor in curbe. Daca mai adaugam ca emisia de noxe corespunde normelor Euro 5, care vor intra in vigoare din 2009, se pare ca Tiguan va juca un rol important in clasa sa, unde se va duela cu Honda CR-V, Toyota Rav-4, Land Rover Freelander si Opel Antara. dragos.stoica@jurnalul.ro   Interior - Ecran multifunctional Principalul element al dotarilor de la interior este un touch-screen, care indeplineste dubla menire de a fi interfata atat pentru sistemul de navigatie, cat si pentru cel audio-video. Bine desenat si realizat, acesta este piesa de rezistenta situata deasupra consolei centrale, dand o senzatie placuta de avans tehnologic fata de alte modele ale unor marci concurente. Tiguan mai este utilat cu un sistem special care nu permite transmiterea socurilor dinspre roti. Tot in aceasta zona off-road, exista o serie de sisteme, precum asistarea la coborare si urcare, blocarea diferentialului. Foarte important, manualul de utilizare a masinii este excelent realizat, fiind disponibil in limba romana. La puncte slabe, ar fi de mentionat capacitatea destul de redusa a portbagajului.   Drumet - Ii plac muntele si zapada Masina a fost testata de-a lungul a 400 de kilometri, distanta care a fost acoperita in toate conditiile de trafic, de la aglomeratia urbana la drum forestier, acoperit de zapada. Echipata cu anvelope de iarna, Tiguan s-a comportat excelent, fiind evident mai aproape de caracteristicile off-road ale "fratelui mai mare" Touareg decat sunt alte SUV-uri fata de ideea de 4x4 transpusa in alt plan decat cel al asfaltului. Garda la sol inalta a permis abordarea unor zone inaccesibile altor masini din aceeasi clasa, iar transmisia, cuplata in modul Tiptronic, si-a facut bine treaba. Cat despre interesul trezit de Tiguan, este suficient de spus ca a starnit curiozitate atat pe strazile Bucurestiului, cat si printre turistii prezenti la Cabana Gura Diham.