Elevii din clasele generale vor invata cum sa comunice mai bine. "Cursurile de comunicare se vor tine sub diferite forme, in functie de clasa.

De exemplu, la clasele I-IV, invatatoarele nu vor mai profita de ora de dirigentie ca sa faca cu elevii tot matematica, ci se va specifica foarte clar ca intr-o anumita saptamina elevii trebuie dusi la biblioteca sa li se citeasca povesti, apoi in alta sa mearga la muzee sau spectacole de teatru. Din clasa a V-a se vor introduce cursuri optionale de comunicare", explica Zvetlana Preoteasa, secretarul de stat pentru invatamintul preuniversitar.

Elevii de clasa a VII-a si a VIII-a vor face lucruri mult mai practice. "In locul asa numitei "tehnologii", vom introduce o noua materie care sa fie bazata pe abilitatile si desprinderile de viata. Asa ca elevii de clasa a VII-a vor merge o ora la cumparaturi, vor invata cum sa schimbe un euro in lei, vor invata cum sa planteze un copac si multe alte lucruri care ii vor ajuta in viata", spune secretarul de stat din cadrul Ministerului Educatiei. Elevilor de clasa a VIII-a li se pregatesc cursuri de integrare in comunitate. "Vor invata sa faca voluntariat. Vor gasi batrini care au nevoie de ajutor si vor merge sa le cumpere piine sau sa le aduca ziarele sau pot merge sa adune gunoaiele din spatiile verzi", exemplifica Zvetlana Preoteasa.

Noile cursuri vor fi puse in practica dupa ce programa scolara va fi restructurata. Astfel, pina anul viitor, Ministerul Educatiei va pregati o noua curricula, pentru care le-a cerut deja ajutor profesorilor din tara. In fiecare judet au fost formate comisii regionale pentru a culege propunerile cadrelor didactice de specialitate. Descongestionarea programei scolare se va face astfel incit "elevul sa invete singur sa selecteze informatia, nu sa invete mecanic", cum a spus ministrul Educatiei, Cristian Adomnitei.

Pina pe 15 decembrie, opiniile profesorilor din tara vor fi centralizate la nivelul Ministerului Educatiei, urmind a se constitui o comisie nationala. Dupa 15 ianuarie, aceasta comisie va lucra impreuna cu Centrul National pentru Curriculum si Evaluare in Invatamintul Preuniversitar, pentru a incepe propriu-zis reformarea programei scolare. De asemenea, Adomnitei a promis ca nu se va mai pune accent pe tema de acasa, pentru ca ocupa mult din timpul liber al copilului si arata, in unele cazuri, chiar neputinta profesorilor.