Protestul este sustinut de la Bucuresti de Uniunea Sindicala MediaSind - afiliata Federatiei Internationale a Jurnalistilor - si de alte asociatii civice de media care nu pot concepte faptul ca TVR prefera un statut de post apatrid in Basarabia. De 18 ani, TVR nu a reusit sa aiba macar un corespondent permanent in al doilea stat romanesc.
"Hotararea Consiliului Coordonator al Audiovizualului de retragere a licentei de emisie Societatii Romane de Televiziune este un abuz cras, o executare a unei comenzi politice si contravine prevederilor Codului Audiovizualului, a Legii Televiziunilor Transfrontaliere, a Hotararilor Parlamentului Republicii Moldova si a Acordurilor Interguvernamentale dintre Republica Moldova si Romania in ceea ce priveste difuzarea canalului TVR 1", se arata in comunicatul citat. TVR este retransmis in prezent cu intreruperi de postul "2Plus", care de 1 decembrie a oprit transmisia defilarii de la Bucuresti, dupa cum informeaza cotidianul Jurnal de Chisinau. Pe de alta parte TVR nu a fost in stare in ultimii ani sa deschida un studio local la Chisinau. "Actul sfideaza interesul public, spiritul european al relatiilor dintre state, aduce grave prejudicii de imagine Republicii Moldova ca tara vecina a Uniunii Europene si de partener a acesteia. Decizia abuziva se inscrie in sirul tentativelor guvernarii de la Chisinau de a limita dreptul cetatenilor la libertatea de exprimare, de a tine sub control spatiul public de informare si dezbateri libere, de a reduce la tacere sursele nationale si internationale de informare", mai informeaza UJM. (G.D.)