Haosul de pe strazile Capitalei nu are solutii. Responsabilii Primariei recunosc ca fluidizarea traficului in Bucuresti nu se va rezolva nici in cåtiva ani de zile. Toate masurile pe care acestia sustin ca le au in vedere sunt contracarate de ritmul excesiv de motorizare. Cauzele principale ale circulatiei aproape imposibile sunt inmultirea hipermarketurilor din zone centrale si aglomerate, lipsa de dezvoltare a Metroului, precum si indisciplina in trafic. Si totusi, autoritatile recunosc ca se confrunta cu o capacitate scazuta a sistemului stradal si incearca sa gaseasca trasee alternative. Påna atunci, municipalitatea nu are decåt un singur sfat pentru locuitori: obisnuiti-va!

Luna decembrie a adus cu ea nebunie si haos in traficul din Capitala. Bucurestenii se plang ca nu mai pot circula si ca pierd ore intregi in blocajele care se creeaza la fiecare intersectie. Sufocarea rutiera poate avea un impact negativ asupra economiei, avand in vedere ca Bucurestiul are o contributie de peste 30% la PIB-ul Romaniei. Directorul Directiei de Transport si Siguranta Circulatiei din Capitala, Gheorghe Udriste, sustine ca lucrarile de reparati i s-au finalizat deja pe un numar important de strazi. Acesta considera ca principalele cauze ale blocajelor din aceste zile sunt indisciplina in trafic si amplasarea centrala a hipermarketurilor. „Capitala este motorizata la maximum.

In plus, masinile sunt prost intretinute, dezaburirea autoturismelor nu functioneaza, iar cand ploua, soferii nu mai au vizibilitate. Peste 70% dintre participantii la trafic sunt indisciplinati, blocheaza intersectiile si trec pe rosu. De o luna se incearca suplimentarea agentilor de circulatie. Oricum, trebuie sa ne invatam cu un trafic aglomerat, din cauza capacitatii scazute a sistemului stradal. Vom incerca sa cream trasee alternative, sa construim pasaje, insa nu vom reusi sa tinem ritmul cu viteza cu care creste numarul de masini din Bucuresti. Intentionam sa trecem la masuri coercitive impotriva soferilor care opresc masinile si le trec pe avarie in Victoriei, Regina Elisabeta, Bratianu, blocand traficul. Este greu de crezut ca in cativa ani vom gasi solutii pentru fluidizarea traficului. Va trebui sa ne invatam cu aceasta stare de fapt. De anul viitor, vom face benzi unice pentru autobuze si vom umbla la timpii de semaforizare. Vom da mai mult verde pentru cei care vin dimineata dinspre Drumul Taberei. O solutie ar fi dezvoltarea liniilor de metrou, dar Ministerul Transporturilor nu a facut nimic in acest sens“, ne-a declarat Gheorghe Udriste.

Primaria pune stop hipermarketurilor
Primaria Generala a Capitalei a decis sa nu mai autorizeze constructia altor hipremarketuri in Bucuresti. Ionut Popa, viceprimar general al Capitalei, a afirmat ca nu vor mai fi autorizate constructiile centrelor comerciale mari, a complexelor rezidentiale, concentratoare de volum mare de masini, fara studii de impact asupra traficului. In urma studiilor, ori se va decide ca nu se va mai construi deloc, ori se va astepta dezvoltarea carosabilului pentru preluarea traficului. „Pana acum, acestea erau avizate daca aveau locuri de parcare. Dar masinile nu se teleporteaza. Cu toata presiunea economica, vom stopa aceste constructii fara dezvoltarea arterelor de circulatie in proximitatea lor, pentru ca provoaca perturbari de circulatie uriase.

In perioada sarbatorilor, se plateste tributul amplasarii hipermarketurilor in zonele centrale ale Capitalei, centre comerciale care concentreaza un trafic intens. Acestea acumuleaza o crestere de 300-400% a traficului. Nu exista nici un oras in Europa care sa aiba atatea hipermarketuri in inelul zero al localitatii. Daca ploua, fluenta traficului scade cu 20%, pentru ca se diminueaza viteza de rulare a plutoanelor. Avem probleme cu capacitatea de preluare a traficului. Daca in 1989 erau 200.000 de masini, astazi avem 1.200.000 masini inmatriculate in Bucuresti, la care se mai adauga 20% tranzitul zilnic. Avem o crestere de 600% a numarului de masini pe aceleasi dimensiuni stradale. Acum trebuie sa gasim solutii cu barca deja gaurita. Mai mult, 82% dintre participantii la trafic ruleaza pe 400 de strazi din cele circa 5.200, cat are Capitala. Distributia acestui volum de masini este ineficienta, aglomerand marile bulevarde. Intentionam sa introducem sensuri unice pe strazile adiacente bulevardelor, cu trasee bine semnalizate si definite“, ne-a precizat viceprimarul general Ionut Popa.


Interzis la stånga in punctele critice