Evenimente - un mod interactiv de a transmite valorile marcilor
Parfumurile de marca, cosmeticele de lux, creatiile haute couture isi gandesc in mod firesc demersurile de comunicare in jurul conceptelor de glamour si de lux. La aceasta grila recurg insa si bauturile alcoolice cu un target mai exclusivist.  
Evenimentele lor de PR sunt trimiteri la lumea stralucitoare a Hollywoodului, recurg la aspectele inovative din muzica tehno, electronica, la animatii, la arta video, la fotografie artistica, la parade de moda, creeaza spatii neconventionale dupa regulile unei adevarate arte scenografice menite sa ii faca pe participanti sa plonjeze intr-o experienta senzoriala intensa asociata cu brandul respectiv. Conceptele sunt articulate cu detalii ce contribuie la realizarea unei experiente globale din partea participantilor. Experienta cu produsul respectiv se petrece intr-o maniera mult mai personala decat cea de la distanta, realizata de catre advertising. Pretextul este desigur promovarea experientiala a brandului, dar, in cazul celor mai reusite evenimente, contextul devine unul care trece dincolo de simpla tranzactie mesaj de brand frumos ambalat contra capital de atentie si fidelizare a participantului. Contextul respectiv poate deveni sursa de experienta pozitiva pentru participant.    Riscul este ca toata aceasta grila glamour sa se suprapuna cu locul comun sau kitschul promovat de cele mai multe ori chiar de catre realitatea care inspira evenimentul respectiv. Hollywoodul este o astfel de sursa riscanta. Iar zerourile multe din cifra bugetului alocat nu sunt o garantie. Totul depinde pana la urma de luciditatea si de gustul organizatorilor. Consumatorul fie cel vizat de advertising, fie cel vizat de evenimentele de PR "nu este un idiot", cum spunea Ogilvy. Dintre brandurile care au produs stil si pe la noi, destul de recent s-au remarcat Campari, cu evenimentul Campari Hotel, Vodca Absolut, cu seria de petreceri Absolut Disco, Festivalul de Film Teachera€™s, si Start a Party, un concept gandit pentru J&B. Campari Hotel a insemnat transformarea unui spatiu adecvat arhitectonic, cladirea Uniunii Scriitorilor din Bucuresti, intr-un hotel virtual, de o noapte, plasat temporal undeva in Europa anilor 1900. Conceptul evenimentului a fost opera lui Ducu Darie, iar scenografia a fost semnata de Irina Solomon si de Mihai Popescu. Recitalul straniu sustinut de Dorit Chrysler a alimentat ideea de conectare la trecut.   Aflat la cea de-a doua editie, Festivalul de Film Teachera€™s este un eveniment de team-building pentru echipele de angajati ai diverselor companii participante. Iar acestia "fac parte din targetul Teachera€™s", dupa cum ne-a declarat Alina Comanescu - Marketing Manager Cristalex. "Glamour-ul evenimentului este dat de interpretarea sa ca fiind un Oscar al filmelor companiilor. Echipele participante isi fac singure filmul, filmeaza singure, interpreteaza, scriu scenariu, Teachera€™s le pune la dispozitie un studio de montaj si o suma fixa in care sa se incadreze cu montajul. Nu exista premii in bani, doar trofee. Finalitatea este un filmulet de sapte minute, o reinterpretare fidela sau parodica a unei scene dintr-un film celebru, iar categoriile de premiere sunt cele de la Oscar. Juriul care a acordat premiile de anul acesta este unul format din personaje celebre, care au legatura cu lumea filmului: Tudor Giurgiu, Mihaela Radulescu, Bogdan Naumovici, Ada Roseti, Maria Dinulescu, Laurentiu Damian, Sorin Tomescu, Marius Barna", a mai adaugat Alina Comanescu.    Brandul Absolut a optat pentru o serie de petreceri care se desfasoara in acest moment in mai multe orase din tara, cu exceptia Bucurestiului. Dintre ingredientele petrecerilor, "peruci, un dj cu un playlist special, anii a€™70-a€™80, animatoare imbracate in rochii stralucitoare de lame. S-a optat pentru acest concept pentru ca Absolut inseamna creativitate, fun si exprimarea personalitatii in cele mai diverse forme, iar dansul este una dintre acestea. Legatura Absolut cu Andy Warhol, pop art si anii disco este una fireasca, asadar conceptul acestui package stylish ca un glob disco isi are originile in istoria creativa Absolut. Este parte a unei colectii, inceputa cu Absolut Bling-Bling, in 2006", ne-a declarat Mirela Valean - Brand Manager Absolut.  "Start a party" este un concept care s-a derulat incepand cu luna noiembrie pentru brandul J&B. Unul din momentele campaniei, petrecerea, s-a derulat la Sala Omnia din Capitala, fostul sediu al Senatului, dorind astfel sa se ilustreze, conform organizatorilor, agentia OgilvyAction, ideea ca o petrecere poate avea loc oriunde si mizand pe ideea de imprevizibil, deoarece invitatilor nu li s-a spus in ce va consta partea muzicala a evenimentului.   "In Romania, am incercat, pastrand liniile platformei internationale, sa realizam o campanie care sa pozitioneze J&B ca The No. 1 Party Whisky. Ne-am dorit ca oamenii sa vina la eveniment fara sa stie ce se va intampla acolo, lasandu-i doar sa-si imagineze ce i-ar putea astepta sau ce si-ar fi dorit ei sa se intample; sa-i facem pe oameni sa inteleaga ca a te simti bine la o petrecere depinde numai de ei, nu de numele celor care performeaza acolo", a declarat Mircea Sebe, Group Account Director la OgilvyAction. Evenimentele din jurul brandurilor de acest tip permit experimentarea unor evenimente de anvangarda din muzica si arte vizuale. Acestea pot deveni de asemenea vehiculul unor stiluri de viata inedite, alternative. Pozitiv este ca unele branduri, de exemplu J&B, includ in economia evenimentelor mesaje scrise, dar si actiuni care atentioneaza asupra pericolelor pe care le presupune consumul excesiv de alcool.   eliza.dumitrescu@jurnalul.ro   Campanie stylish "Peruci, un dj cu un playlist special, anii a€™70-a€™80, animatoare imbracate in rochii stralucitoare de lame. S-a optat pentru acest concept, pentru ca Absolut inseamna creativitate, fun si exprimarea personalitatii in cele mai diverse forme, iar dansul este una dintre acestea. Legatura Absolut cu Andy Warhol, pop art si anii disco este una fireasca, asadar conceptul acestui package stylish ca un glob disco isi are originile in istoria creativa Absolut" Mirela Valean Brand Manager Absolut