Primaria a respirat usurata ca a reusit sa-i pacaleasca si de data asta pe bucuresteni. Sa le ia ochii cu ditamai bradul de metal, peste ale carui cetini, imaginare, ploua cu poleiala publicitara. Sloganul "Veniti sa va fotografiati langa cel mai inalt brad din Europa !", preluat de canalele media si difuzat, zile in sir, drept "minunea Bucurestiului" si a continentului, a functionat dezastruos, bulversant si ridicol chiar de la inaugurarea colosului prezentat de catre artizanii proiectului drept aspirant la Cartea Recordurilor. Intre timp, satui de "baltile lui Videanu" si ale lui Basescu, de blocajele rutiere la care si-a adus din plin contributia si schela de metal din parcul Pietei Unirii, locuitorii urbei s-au trezit din euforia superlativului mincinos. Pentru ca magaoaia cu pricina, "facuta cadou" orasului de pe Dambovita de o Banca... generoasa si de Primaria Capitalei, s-a dovedit ca... a intrat la apa cu 6-7 metri; ca nu are 76, asa cum s-a transmis, cu buna stiinta, de catre mistificatorii de cifre, ci 70,4 ("vinovata" de aceasta dezvaluire se face o firma specializata, platita de un cotidian national, care a demonstrat intentia Bancii in chip de Mos Craciun si a Primariei de a sari calul). Oricum, una dintre mizele celor care au intrat in acest joc de-a "povestile", in care nici copiii nu mai cred, era menita sa spele pacatele comise in timpul anului de autoritatile locale (si nu numai!). Banii cheltuiti pentru refacerea strazilor si a trotuarelor s-au dus pe apa Sambetei. Sau in buzunarele "facatorilor de bine". Şi nu e greu de observat ca nici pana la vara fata Bucurestilor nu va iesi din mocirla promisiunilor si a angajamentelor facute in dorul lelii. Parca am fi abonati, de aproape doua decenii, la aceeasi imagine a haosului la care cineva este interesat sa condamne fostul "mic Paris". Şi cand te gandesti ce formule lingusitoare lanseaza, in comunicatele oficiale, autorul si partenerul proiectului "Cel mai inalt brad de Craciun din Europa" - ba ca "va aduce un plus de valoare orasului", ba ca serbarile din jurul vrejului de schele sunt menite sa "celebreze" Bucurestii si "spiritul Craciunului" - ne dam seama cat de umflate sunt declaratiile tandemului Banca-Primarie, obladuite sub anestezicul verbal "Viata ne inspira". Noi va asiguram ca inspiratia le-a jucat feste. Daca ar fi tinut cont de abundenta traditiilor la romani, in care bradul si ghirlanda verde au o incarcatura aparte, simbolizand nemurirea, speranta, tineretea, abia atunci ar fi "demarat" un "proiect de anvergura" in cautarea celui mai inalt brad din Carpati. Unul adevarat, care sa "indeparteze spiritele rele". Sfidand, insa, din start, ideea propagarii binelui la romani - oare a mai ramas ceva din bogatia si linistea acestui pamant binecuvantat de Dumnezeu?! - cum credeti ca mai viseaza falsii nostri purtatori de grija la un brad verde pentru noi. Sigur ca mizeaza pe efectul superlativelor asupra celor care si-au pierdut sperantele...
Indrazneti facatori de "mode ale recordurilor", s-ar putea ca tocmai Mos Craciun sa va excluda, odata si odata, de pe lista lui.