Dupa ce in anul 2006 Holcim (Romania) a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 220 milioane EUR (775 milioane RON), reprezentantii companiei asteapta ca in 2007 cifra de afaceri a companiei sa creasca intr-un ritm asemanator cu cel al cresterii pietei cimentului.
Aceasta ar putea inseamna o majorare de aproximativ 20% fata de anul trecut a cifrei de afaceri, ceea ce ar duce la o valoare de aproximativ 264 milioane de euro.
Markus Wirth, directorul general Holcim (Romania), ne-a declarat ca, numai in primele noua luni ale anului in curs, volumul de vanzari inregistrat de companie a crescut cu 23,8% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Unul din factorii ce contribuie in mod activ la cresterea inregistrata de companie pe locala poate fi pus pe seama strategiei acesteia de afirmare pe o piata in continua dezvoltare.
Conform reprezentantului Holcim, aceasta strategie implica aplicarea simultana a celor trei linii directoare ale dezvoltarii durabile - performanta economica, protectia mediului si responsabilitatea sociala. "Am investit si continuam sa investim in echipamente si masini de ultima generatie care respecta mediul inconjurator, pentru a reduce emisiile generate, pentru a avea oameni bine pregatiti, si, bineinteles, vom continua sa investim pentru a ne mentine capacitatea de inovare, pentru a utiliza cele mai bune tehnologii si pentru a ne putea stabili obiective ambitioase", ne-a declarat Wirth.In ultimii 3 ani, piata constructiilor a crescut cu 15-20% anualDe altfel, in ultimii trei ani, piata constructiilor a cunoscut o evolutie pozitiva, dat fiind ritmul foarte alert in care dezvoltatorii imobiliari construiesc complexuri rezidentiale si de birouri. Astfel, in aceasta perioada, piata a crescut in mod constant cu aproximativ 15-20%. Markus Wirth este de parere ca aceasta evolutie a fost alimentata la inceputul acestui an si de iarna usoara pe care am avut-o, iar companiile de constructii au beneficiat de conditiile meteo favorabile si au continuat sa construiasca chiar si in lunile care, in mod traditional, nu erau potrivite pentru astfel de activitati. In acest context, piata cimentului din Romania a inregistrat o evolutie importanta in ultimii ani si continua sa se dezvolte, ceea ce reprezinta in acelasi timp si o dovada a faptului ca economia romaneasca este in continua crestere. In ceea ce priveste evolutia inregistrata de piata anul acesta, reprezentantul Holcim anticipeaza o rata de crestere similara. De asemenea, ne-a precizat Wirth, o rata de crestere similara de crestere se va resimti si pe piata betoanelor si cea a agregatelor.In 2008, rata de crestere va fi similara celei din ultimii aniIn contextul unei cereri extrem de ridicate pe piata materialelor de constructii, a anticipa o rata de crestere cel putin la fel de ridicata ca si in anii trecuti pare un lucru cat se poate de firesc. La randul sau, directorul general Holcim subliniaza: "Credem ca si in 2008 piata constructiilor va avea aceeasi crestere pozitiva, precum cea inregistrata in ultimii ani". Wirth ne-a precizat insa ca, in mod evident, perspectivele pozitive de evolutie a pietei depind in mare masura de cativa factori, printre care se numara proiectele de dezvoltare a infrastructurii, cele din domeniul imobiliar, dar si conditiile meteo din 2008.
In ceea ce priveste evolutia preturilor de comercializare a materialelor de constructii (si a produselor Holcim in particular), directorul general al companiei a fost destul de reticent in preconizarea unei rate de crestere.
In general, ne-a precizat Wirth, pretul este determinat de impactul tuturor elementelor care contribuie la costurile de productie si de logistica (de exemplu, materiile prime, energia electrica, gazul natural, carbunii, benzina, motorina, costurile de personal).
Fiecare variatie a unuia din aceste elemente, subliniaza directorul Holcim, se reflecta in costurile de productie si de logistica ale materialelor de constructii si, implicit, in pretul de comercializare a produsului.Inovatia, un aspect esential pentru maturizarea pieteiIn ceea ce priveste perspectivele de dezvoltare a pietei materialelor de constructii pe termen scurt si mediu, un aspect important, considera Wirth, este reprezentat de inovatie. Acest aspect este esential in maturizarea pietei romanesti, intrucat el contribuie in mod decisiv la diversificarea produselor oferite de companiile ce activeaza in acest domeniu.
Pe pietele mature, releva oficialul Holcim, produsele de nisa sunt cele mai populare. Motivul? Cat se poate de simplu: acestea reusesc sa satisfaca nevoile tot mai specifice ale jucatorilor din domeniu.
De asemenea, considera Wirth, produsele ecologice ar putea deveni prima optiune atat a utilizatorilor finali, cat si a tuturor celor implicati in activitatile de constructie (arhitecti, proiectanti, ingineri etc). "Constructiile durabile ar putea fi mai mult decat o intentie si vor putea deveni o parte a cotidianului", subliniaza reprezentantul companiei.