Cercetarile procurorilor privind moartea lui Dumitru Tinu urmaresc trei piste teoretic posibile: accident, omor sau suicid. Ultimul raport criminalistic rastoarna concluziile initiale privind premisele accidentului: impactul masinii conduse de directorul ziarului „Adevarul“ a avut loc la o viteza de 20 de kilometri pe ora, nu la viteza de 50-60 de kilometri/ora, cum stimula raportul initial. De asemenea, varianta initiala, conform careia masina a pivotat dupa impact, nu mai este sustinuta de specialisti.

La inceputul lunii trecute, specialistii Institutului National de Expertize Criminalistice (INEC) au finalizat raportul de expertiza privind imprejurarile in care a murit jurnalistul Dumitru Tinu. Documentul nu face insa referire la victima, motivatia acestui fapt fiind aceea ca INEC nu dispune inca de un soft de simulare a accidentului, care sa reconstituie deplasarile in interiorul autovehiculului ale ocupantilor acestuia, in timpul unui accident. Specialistii institutului au realizat, insa, o simulare a accidentului, filmele aferente acesteia fiind disponibile pe site-ul ziarului „Gardianul”. Acest ultim raport criminalisti c pastreaza concluzia finala a primului, conform caruia directorul ziarului „Adevarul” a decedat in urma unui accident rutier si trateaza evenimentul numai prin prisma acestei cauze a mortii ziaristului, in ciuda faptului ca procurorul de caz a solicitat si cercetarea evenimentului pornindu-se de la premisa ca Dumitru Tinu ar putea fi victima unui omor sau a unei sinucideri. Cu toate acestea, raportul contine o concluzie care da peste cap felul in care acest accident a fost privit pana acum: viteza autoturismului Volvo S40 condus de Dumitru Tinu era, la momentul impactului, de 20, maximum 30 de kilometri pe ora! Prin urmare, sustinerile anterioare, conform carora decesul lui Tinu a survenit in urma unui impact violent, au fost demontate de catre criminalisti.

Nu se stie ce a determinat iesirea in decor
De asemenea, specialistii au stabilit ca din dosarul cauzei nu pot fi trase concluzii certe referitoare la regimul de deplasare a masinii pana in momentul impactului. In consecinta, nu se poate stabili daca Dumitru Tinu a franat sau nu inainte ca masina sa sa intre in derapaj.Criminalistii au ajuns la concluzia privind viteza pe care a avut-o in momentul impactului masina condusa de Dumitru Tinu studiind imaginile si consemnarile privind avariile pe care le-a suferit autoturismul. Conform acestora, lucrul mecanic disipat in coliziune putea fi generat la o viteza de 20-30 km pe ora.