Pentru a reduce cheltuielile, compania elimina aproape 15% din forta de muncaAnul 2007 ar putea fi al doilea an de pierderi pentru constructorul auto american Chrysler, dupa ce directorul general al companiei, Robert Nardelli, a estimat ca pierderile
Pentru a reduce cheltuielile, compania elimina aproape 15% din forta de muncaAnul 2007 ar putea fi al doilea an de pierderi pentru constructorul auto american Chrysler, dupa ce directorul general al companiei, Robert Nardelli, a estimat ca pierderile acestui an s-ar putea ridica la 1,6 miliarde de dolari, informeaza Detroit News, care citeaza surse care au preluat un discurs al directorului general al grupului catre un grup de ingineri Chrysler. Compania a anuntat in 2006 pierderi de 618 milioane de dolari, dupa ce in 2005 a inregistrat un profit de 1,8 miliarde de dolari.
Nardelli a afirmat ca cheltuielile producatorului de automobile vor depasi 64 de miliarde dolari, in timp ce veniturile vor scadea usor sub valoarea de 63 de miliarde dolari. "Deci, noi vom pierde aproximativ 1,6 miliarde anul acesta", a spus Nardelli.
Vicepresedintele pentru vanzari in SUA, Darryl Jackson, a declarat luni ca producatorul de automobile isi va ajusta programarea productiei saptamanal in 2008, intrucat anul viitor "pare foarte dificil".
Nardelli este al treilea sef executiv al Chrysler care a prezis pierderi pentru constructorul de automobile, ce este detinut in mare majoritate de Cerberus Capital Management LP. Fiind o companie privata, Chrysler nu este obligata sa-si faca publice rapoartele financiare.Deprecierile profitului erau asteptatePierderile nu erau neasteptate pentru Chrysler, a declarat Joe Phillippi, director la AutoTrends Consulting Inc. din Short Hills, New York.
"Este o piata cu o concurenta puternica, in special pentru cei trei mari, care au o mare miza pe piata de camionete si SUV", a adaugat acesta.
Phillippi a subliniat ca scaderea inregistrata de industria imobiliara a redus vanzarile de camioane pentru toti producatorii de automobile si ca restrangerea conditiilor de creditare in actuala situatie financiara a pietelor a ingreunat posibilitatile consumatorilor de a cumpara o masina noua. Pierderile nu au prins nepregatit noul proprietar al Chrysler, Cerberus, si nu este asteptat ca grupul sa-si schimbe strategia actuala, a mai declarat Phillippi. Compania de investitii private se asteapta la pierderi si mai mari din cauza reducerii productiei, a liniilor de modele si a concedierii unui numar mare de angajati.
Cei trei mari constructori din Detroit - Chrysler, General Motors si Ford Motor - ar putea raporta anul acesta vanzari de aproximativ 16 milioane de automobile, cel mai scazut nivel din 1998, din cauza grevelor cauzate de muncitorii din sindicatul United Auto Workers.Constructorul va renunta la fabricarea unor modele de automobileChrysler a anuntat luna trecuta ca intentioneaza sa desfiinteze anul viitor pana la 10.000 de locuri de munca platite la ora, 2.100 de locuri de munca ce beneficiaza de remuneratie fixa si va renunta la 37% din contractele de colaborare, ceea ce reprezinta aproximativ 15% din forta de munca actuala.
Pentru anul 2008, Chrysler a anuntat ca va elimina productia pentru Dodge Magnum sedan, versiunea decapotabila a modelului PT Cruiser, Chrysler Pacifica si Chrysler Crossfire.
In acelasi timp, compania vrea sa lanseze Dodge Journey si Dodge Challenger, pe langa versiuni hibrid ale Chrysler Aspen si masinile utilitare Dodge Durango.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.