Daiso, unul dintre cele mai mari lanturi internationale de magazine cu pret unic de vinzare, a ales Romania pentru intrarea pe piata europeana. Daiso, liderul segmentului de magazine cu pret unic de vinzare din Japonia, va intra in marile centre comerciale cu aproximativ 30.000 de produse, toate la pretul de 5 lei. Retailerul si-a deschis deja primul magazin la Pitesti, in urma unei investitii de 450.000 de euro, dintre care 200.000 de euro pentru amenajarea spatiului de vinzare si restul pentru asigurarea stocului de produse. In urmatorii trei ani insa, japonezii vor sa ajunga la un lant de cel putin 40 de magazine. „Pina la finele acestui an vom avea doua magazine - cel de la Pitesti si inca unul la Galati. Avem in vedere si Bucurestiul, dar nu am stabilit cind", ne-au declarat reprezentantii companiei. Acestia estimeaza ca la finele lui 2008 vor vinde de 5-10 milioane de euro, totul depinzind de numarul de magazine. In 2008, investitiile companiei pe piata autohtona vor totaliza in jur de 5 milioane de euro, urmind sa se deschida cel putin 10 magazine noi. „Potentialul acestui segment de retail este foarte mare pe piata locala. De aceea ne propunem ca in urmatorii ani sa investim in extinderea accelerata a retelei de magazine", a explicat Dan Rus, director executiv Daiso Shop Romania.

In Romania, conceptul Daiso presupune magazine cu o suprafata de vinzare de 500 de metri patrati, amplasate in noile centre comerciale din principalele orase ale tarii. Gama de produse este foarte larga, printre care decoratiuni interioare, vesela, produse de menaj, papetarie sau jucarii fabricate sub licenta Daiso si importate din Japonia.

In tara Soarelui Rasare, Daiso detine 60% din piata de retail de magazine cu pret unic de vinzare, fiind totodata unul dintre cele mai mari lanturi de magazine de acest tip la nivel mondial. De altfel, in tara de origine, retailerul comercializeaza de trei ori mai multe produse decit la noi, printre care electrice, componente pentru calculatoare sau haine, toate la pretul de 100 de yeni (in jur de un dolar). De asemenea, pe plan international, retailerul are si concepte de magazine mai mari, de peste 2.000 de metri patrati, cum ar fi cel din Vancouver, Canada. In ceea ce priveste strategia de business, japonezii de la Daiso mizeaza pe vinzari in volume foarte mari, aceasta fiind singura modalitate de a avea profit in conditiile in care pretul este unic si redus. Momentan, grupul opereaza aproximativ 2.800 de unitati pe pietele din Asia si SUA, avind anual o cifra de afaceri de peste 3 miliarde de dolari.