Taxa de prima inmatriculare continua sa creeze tensiune in relatiile dintre autoritatile de la Bruxelles si cele de la Bucuresti, ieri premierul Tariceanu afirmand ferm ca nu se pune problema eliminarii sau reducerii acestei taxe, singurele modificar
Taxa de prima inmatriculare continua sa creeze tensiune in relatiile dintre autoritatile de la Bruxelles si cele de la Bucuresti, ieri premierul Tariceanu afirmand ferm ca nu se pune problema eliminarii sau reducerii acestei taxe, singurele modificari posibile fiind doar "de ordin tehnic".
"Ministrul Vosganian are mandat sa discute si, ulterior, vom veni cu propuneri care sa elimine asa-zise neconcordante. Nu se pune problema reducerii sau eliminarii taxei. Probabil ca vor fi modificate anumite aspecte de ordin pur tehnic, referitoare la valoarea in vama a vehiculelor la care nu se poate aplica o taxa mai mare decat valoarea lor reziduala", a declarat, ieri, premierul Tariceanu, prezent la conferinta organizata de Institutul Aspen Romania, cu tema "Romania in Uniunea Europeana". Acesta a mai spus ca nu vede de ce Romania si-ar deschide usile pentru a importa vehicule poluante, aratand ca Romania nu va face "pe placul" industriei din tarile Europei Occidentale care incearca sa scape "de toate vechiturile" si ca ar fi un non-sens sa se permita importul autovehiculelor uzate dupa ce masinile vechi din tara au fost scoase din circulatie printr-o prima de casare.
In opozitie cu autoritatile, Automobil Clubul Roman (ACR) continua protestele fata de aceasta taxa sustinand ca in Romania nu ar intra "rable", daca s-ar diminua sau elimina taxa, intrucat exista un organism al statului, Registrul Auto Roman, care respinge autoturismele ce incalca normele de poluare. "Avand un organism al statului care face o filtrare a autoturismelor, Registrul Auto Roman, nu vad de ce ne-am teme de rable. Mai multe rable decat in Romania, putine tari europene au", a declarat presedintele ACR, Constantin Niculescu. El a precizat ca Registrul Auto Roman nu da "act de identitate din punct de vedere tehnic si al emanatiei gazelor de esapament autoturismelor care nu corespund". ACR protesteaza si fata de finantarea programului "Rabla" din fonduri centralizate, si nu din fondurile principalilor beneficiari ai programului, comerciantii de automobile.
Programul "Rabla" in balanta
Ministrul Mediului, Attila Korodi, afirma ca autoritatile vor renunta, in 2008, la derularea programului "Rabla", de innoire a parcului auto, in cazul in care CE va decide sa elimine taxa de prima inmatriculare. "Rabla" nu-si mai are rostul, daca va fi scoasa taxa auto", a spus Korodi. El s-a propuntat in favoarea mentinerii taxei auto si a continuarii programului "Rabla" in 2008. "Doresc sa extindem programul Rabla in 2008 si, de asemenea, vreau sa ramana o forma a taxei de prima inmatriculare, pentru ca ne ajuta sa scoatem din circuit masinile vechi ale Romaniei si nu ale altor tari. Totodata, as vrea ca taxele colectate (nr - din taxa auto) sa mearga la fondul de mediu pentru proiecte legate de emisiile de dioxid de carbon, cum ar fi impaduriri sau finantari pentru montarea de generatoare de energie regenerabila, atat la persoane fizice, cat si juridice", a mai afirmat ministrul. Reamintim, Comisia Europeana a trecut, saptamana trecuta, la a doua etapa a procedurii de infringement impotriva Romaniei, autoritatile de la Bucuresti avand la dispozitie doua luni pentru a se conforma solicitarilor CE, care va inainta, in caz contrar, o plangere la Curtea Europeana de Justitie.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.