Producatorii romani de vin sustin ca vinul romanesc nu este suficient de cunoscut in strainatate si chiar sunt obligati sa-l vanda mai ieftin decat in Romania.
"Vinul romanesc nu este reprezentat afara de un anumit brand si asta afecteaza export
Producatorii romani de vin sustin ca vinul romanesc nu este suficient de cunoscut in strainatate si chiar sunt obligati sa-l vanda mai ieftin decat in Romania.
"Vinul romanesc nu este reprezentat afara de un anumit brand si asta afecteaza exportul. De exemplu, daca in Romania vindem o butelie de vin cu circa 2 euro, in strainatate vindem aceeasi cantitate cu 1,5 euro, nu este deloc profitabil. De aceea trebuie sa ne orientam catre piete unde vinul romanesc este cunoscut", a declarat recent directorul de marketing al Murfatlar, Radu Morar, citat de NewsIn.
Potrivit acestuia, in 2007, Murfatlar a produs o cantitate de 14,5 milioane litri de vin, din care se exporta circa 20% catre SUA, Israel, Finlanda, Germania, Italia, Anglia si Spania.
"Pietele prioritare in 2007 sunt SUA, care pentru Murfatlar reprezinta o piata traditionala, fiind prezenti aici chiar inainte de 2000 si China, fiind cea mai mare piata din lume, atractiva pentru orice producator indiferent de produs. De asemenea, exporturile in Israel, Finlanda, Germania si Anglia au inregistrat cresteri comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. In Spania si Italia ne concentram asupra cresterii exporturilor, deoarece comunitatile romanesti reprezinta o nisa de consumatori importanti. De curand, vinul Murfatlar si-a gasit locul si pe rafturile retelelor de magazine spaniole. Exista cerere, iar noi incercam sa raspundem cat mai bine. In ultimii doi ani, exporturile Murfatlar au crescut cu sapte puncte procentuale", a declarat brand managerul Murfatlar, Daniel Negrescu.
Potrivit presedintelui directoratului Cotnari, Constantin Deleanu, drumul vinului romanesc catre o identitate proprie in strainatate este unul de durata. In 2007, compania a produs circa opt milioane de litri de vin, dintre care 10% se vinde la export.
"Din pacate, Romania in general si Cotnari in mod special nu sunt sustinute la nivel international de puterea unui anumit brand, vinurile romanesti incercand la ora actuala sa-si construiasca o identitate proprie, dar acest proces este unul de durata. Cu toate acestea, Cotnari reuseste sa exporte aproximativ 9% din productia de vin, circa 1.000.000 de butelii, cantitatile exportate fiind in crestere de la un an la altul. Avantajul companiei este acela ca in structura de productie se gasesc doar soiuri autohtone, Grasa de Cotnari, Francusa, Tamaioasa Romaneasca si Feteasca Alba", a mai precizat Deleanu.
Potrivit informatiilor Patronatului National al Viei si Vinului (PNVV), Romania exporta doar 10% pe an din productia de vin, o cantitate foarte mica, avand in vedere ca Romania este a cincea tara producatoare de vin din Europa. Anul trecut, Romania a exportat 181.000 hl de vin, in scadere fata de 269.600 hl exportati in 2005. Conform datelor PNVV, productia romaneasca de vin a fost, in 2007, cu 10% mai mica decat media normala de 5,5 milioane de hectolitri pe an.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.