Pana in 2012, 25% din continutul de divertisment va fi creat si accesat de catre comunitati restranse, in detrimentul celui creat de grupurile media traditionale se arata intr-un raport Nokia realizat in urma unui sondaj pe 9000 de subiecti. Prin intermediul cercetarii, au fost identificate patru tendinte cheie: "contopirea realitatilor", "Cultura geek", "G Tech", "Caracterul local". In prezent, aceste tendinte sunt inca in formare, insa pe masura ce se vor incetateni in randul consumatorilor, vor avea un efect creativ, de apropiere si de angajare asupra modului in care oamenii consuma divertismentul, si vor duce la aparitia fenomenului de "divertisment in circuit".  Contopirea realitatilor reprezinta efectul stilurilor de viata nou aparute care duc la estomparea diferentelor dintre realitatea online si cea offline. Divertismentul nu va mai fi segmentat; oamenii vor putea accesa si crea continut de oriunde isi vor dori. Cultura geek marcheaza schimbarea preferintelor consumatorilor catre un divertisment din ce in ce mai sofisticat si mai complex. Cultura celor care devoreaza tehnologie (geek) este in plina dezvoltare, iar promotorii acesteia isi doresc recunoasterea si recompensarea meritelor proprii - granita dintre comercial si creativ urmand sa fie treptat stearsa. G Tech este o forta socialta deja existenta in Asia care va schimba modul in care va arata divertismentul. Nu este vorba despre mai mult roz sau stralucire, ci despre fenomenul de feminizare a tehnologiei, aflat in plina desfasurare. Divertismentul va deveni din ce in ce mai mult rezultatul unei munci de echipa, va avea un caracter democratic, emotional si personal - toate reprezentand caracteristici feminine. Cercetarea a mai dezvaluit existenta unor mentalitati locale in ceea ce priveste consumul de divertisment, astfel incat, pe viitor, Caracterul local va deveni o tema cheie in divertisment. Consumatorii se vor orienta cu mandrie catre continutul realizat pe plan local.