Conventia privind definirea Statutului Scolilor Europene, la care in mod obligatoriu adera si Romania, impune o restructurare a sistemului de invatamant preuniversitar. Din ratiuni politice, este imposibil acum sa se finalizeze acest obiectiv.

Un document al Parlamentului european, Conventia privind definirea Statutului Scolilor Europene, publicat pe site-ul Ministerului Educatiei, obliga institutia guvernamentala la schimbari fundamentale si la formarea de scoli speciale pentru copiii familiilor europene care lucreaza pe teritoriul tarii noastre. Potrivit Ministerului Educatiei, asemenea unitati de invatamant nu exista in Romania. Prin urmare, pentru ca actele si diplomele de studii sa fie recunoscute si echivalate in toate statele membre ale Uniunii Europene, un elev trebuie sa absolve o unitate de invatamant preuniversitar care are statutul de „Scoala Europeana“. Astfel de unitati scolare trebuie sa se regaseasca in toate statele Uniunii Europene, pentru ca ele se adreseaza copiilor ai caror parinti lucreaza in alta tara europeana decat in cea natala. Pentru aceasta calitate, care presupune, printre altele, si absorbtia de fondur i europene, educatia din tara noastra trebuie sa urmeze, potrivit conventiei europene, trei cicluri: prescolar, primar, de cinci ani, si secundar, de sapte ani. De altfel, aceasta structura este prevazuta in pachetul legislativ privind Legea invatamantului scolar si Statutul personalului didactic, pe care ministrul educatiei, Cristian Adomnitei, a incercat din toate puterile sa-l promoveze cat mai repede, numai ca „proiectele zac pe la Parlament si nici gand ca ele sa fie in curand dezbatute, din ratiuni electorale.