Puternicul vehicul “Panther“, dotat cu motor de 1.000 CP, poate cara 12.500 de litri de apa, 1.500 de litri de spuma si 1.000 de kilograme de praf pentru stingerea incendiilor. Capacitatea pompei amplasate pe acest vehicul este de 8.000 d
Puternicul vehicul “Panther“, dotat cu motor de 1.000 CP, poate cara 12.500 de litri de apa, 1.500 de litri de spuma si 1.000 de kilograme de praf pentru stingerea incendiilor. Capacitatea pompei amplasate pe acest vehicul este de 8.000 de litri pe minut. Noul sasiu MAN SX 43.1000 8x8 a fost proiectat de MAN Nutzfahrzeuge special pentru a servi acestui tip de aplicatii. Rama rezistenta, suspensia pe foi de arc si cele patru punti rigide permit acestui vehicul sa ajunga extrem de repede la locul unde se produce un eveniment si sa aiba o mobilitate extrema indiferent de conditiile de drum. Puternicul motor V12 cu putere de 735 kW (1.000 CP) este amplasat in spatele vehiculului. Şasiul este construit la fabrica MAN din Viena si este livrat impreuna cu o platforma pentru cabina. Constructorul caroseriei monteaza pe vehicul pompa, containerul pentru materialele de stingere a incendiilor si cabina.Proprietati specialeCaroseria unui avion poate rezista unui incendiu foarte scurt timp. Pentru a ajunge la locul rapid cu un vehicul de interventie este necesar ca acesta sa fie echipat cu un sasiu un design si proprietati speciale - precum MAN SX. Proiectat pentru o mobilitate maxima pe teren accidentat, cadrul mai trebuie sa aiba si o rezistenta sporita la materialele pentru stingerea incendiilor. Reglementarile internationale stabilite pentru vehiculele de pompieri folosite in aeroporturi au constituit standardul de la care s-a pornit in crearea noului sasiu MAN SX 43.1000 8x8. O accelerare rapida si o viteza finala mare sunt extrem de necesare, iar acestea trebuie sa fie obtinute mai ales in viraje sau pe portiuni de teren accidentat. Vehiculul MAN - Panther accelereaza de la 0, la 100 de km in mai putin de 25 de secunde si ajunge la o viteza maxima de 135 km/h. Şasiul MAN este realizat dintr-un cadru cu rezistenta sporita la torsiune si o sectiune inchisa, stil de constructie care si-a dovedit valoarea timp de trei decenii. Combinatia sa speciala de suspensii si axe fixe permite o echilibrare buna a puntilor. Avantajul este ca fiecare axa este suspendata independent mentinand si contactul cu solul, ce asigura deplasarea pe teren accidentat. Caroseriile alungite de pe aceste sasiuri sunt proiectate de constructorii de specialitate pentru a avea un centru de greutate cat mai coborat. Aceasta caracteristica, in combinatie cu designul trenului de rulare ales de MAN aduce o contributie majora la stabilitatea vehiculului. Motorul V12 are un cuplu maxim de 3.500 Nm, disponibil in plaja de turatii cuprinsa intre 1.400 si 1.900 rpm. Asezarea motorului in spatele vehiculului favorizeaza obtinerea unei acceleratii rapide si a cuplului maxim si in conditii offroad.Solutii noiAeroportul din Dresden a realizat un record de 1.8 milioane de pasageri in 2006. Acesta are conexiuni regulate cu noua orase din Germania si peste 40 de destinatii din afara acestui stat. Brigada de pompieri arondata aeroportului are o flota moderna formata din cinci vehicule specializate si unul de echipament, toate realizate pe sasiuri MAN. Cabina acestui vehicul este o parte integranta a caroseriei. Locul soferului este asezat in centru pentru a permite unui membru al echipajului sa fie mai aproape de usa din dreapta pentru a iesi cat mai repede si pentru a ajuta la lupta cu focul. Designul futurist al vehiculului a adus deja cateva premii companiilor producatoare.Şasiuri pentru aplicatii specialeInca din 9 februarie 1969, cand un jumbo jet Boeing 747 a plecat in primul sau zbor, cresterea in dimensiuni ale avioanelor si numarul tot mai mare de pasageri au creat probleme noi, printre care si necesitatea de noi vehicule de interventie. Avioanele de capacitate mare, precum Airbus A 380 sau Boeing 777, care pot transporta pana la 850 de pasageri, ridica noi provocari pentru echipele de pompieri din aeroporturi.
De aceea, tot mai multe aeroporturi sunt interesate sa cumpere vehicule mult mai eficiente care pot transporta cantitati mari de material de stingere strabatand teren accidentat.
MAN Nutzfahrzeuge este unul dintre cei mai importanti jucatori de pe aceasta piata specializata. MAN a folosit pentru a crea un astfel de vehicul cu o eficienta crescuta sasiul alungit 8x8 KAT IA1 din gama sa SX. Şasiurile din aceasta gama au fost folosite ca baza pentru vehiculele militare ce sunt folosite in multe tari ale lumii.
Generatia precedenta a fost lansata in 1991 si este regasita pe aproximativ 165 de vehicule care sunt inca in uz in Europa, Africa si Asia.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.