Liderul democrat, Emil Boc, a cerut, ieri, anularea taxei de prima inmatriculare si returnarea catre cetateni a sumelor incasate. PD va depune, astazi, un proiect de lege in acest sens. Solicitarea vine la cateva zile dupa ce comisarul european pentr
Liderul democrat, Emil Boc, a cerut, ieri, anularea taxei de prima inmatriculare si returnarea catre cetateni a sumelor incasate. PD va depune, astazi, un proiect de lege in acest sens. Solicitarea vine la cateva zile dupa ce comisarul european pentru taxe Laszlo Kovacs a afirmat ca sumele colectate de stat ca taxa auto trebuie restituite.
Emil Boc a spus ieri ca taxa contravine Tratatului de aderare, iar UE a aratat deja ca taxa trebuie eliminata, pentru a se crea un efect benefic asupra mediului si a parcului de masini din Romania.
Liderul democrat a adaugat ca taxa impusa de Guvern este „de lux”, pentru ca foarte multi cetateni nu isi pot permite sa o plateasca, ceea ce „pune o presiune foarte mare asupra romanilor cu venituri mici si foarte mici”.
In context, Boc a anuntat ca senatorii si deputatii PD vor depune, astazi, un proiect de lege care sa prevada anularea taxei de prima inmatriculare si returnarea sumelor incasate.
De asemenea, el a precizat ca cei 13 europarlamentari ai PD au fost mandatati sa sustina adoptarea Directivei CE referitoare la anularea taxei de prima inmatriculare.
„Guvernul fura in fiecare zi din buzunarul cetatenilor, prin aceasta taxa”, a sustinut Boc.PD a votat taxa autoLa randul sau, fostul ministru al Mediului, Sulfina Barbu, a spus ca aceasta masura nu este o taxa de mediu, ci una fiscala.
Introducerea taxei de prima inmatriculare a fost sustinuta initial de PD, in perioada in care se afla la guvernare, si a fost votata in Parlament de catre deputatii si senatorii democrati.
Legat de aceasta situatie, deputatul Gratiela Iordache a spus ca democratii nu au sustinut taxa auto in forma prevazuta de Comisia de buget-finante a Camerei Deputatilor, dar ca, in sedinta de plen, PD a fost de acord cu aceasta masura intrucat a trebuit sa voteze Codul Fiscal in intregime.
Comisarul european pentru taxe Laszlo Kovacs a declarat, saptamana trecuta, pentru RFI, ca a avut in cursul diminetii o convorbire cu premierul Calin Popescu Tariceanu, caruia i-a explicat ca "emisia de CO2 a unei masini mici si vechi poate fi egala cu cea a unui Porsche Carrera nou-nout" si ca sumele colectate de stat ca taxa auto trebuie restituite.
Comisia Europeana a trecut, miercuri, la a doua etapa a procedurii de infringement impotriva Romaniei in cazul taxei de prima inmatriculare, autoritatile de la Bucuresti avand la dispozitie doua luni pentru a se conforma solicitarilor CE, care va inainta, in caz contrar, o plangere la Curtea Europeana de Justitie.
Executivul european a argumentat decizia prin faptul ca reglementarile in vigoare sunt discriminatorii in cazul autoturismelor second-hand importate din alte state ale blocului comunitar.
Autoritatile romane vor relua, saptamana viitoare, discutiile cu expertii CE pe tema taxei auto, Guvernul reafirmandu-si angajamentul ca va solutiona aceasta situatie "in spiritul legislatiei europene si al dezideratelor de protectie a mediului", a anuntat Ministerul Economiei si Finantelor.1 ianuarie 2007 - intra in vigoare noul Cod Fiscal, implicit prevederile cu privire la taxa de prima inmatriculare
7 ianuarie 2007- Emil Boc solicita premierului suspendarea taxei. In aceeasi zi, Tariceanu anunta ca va modifica taxa
13 ianuarie 2007 - Ministrul Mediului, Sulfina Barbu (PD), si cel al Finantelor, Sebastian Vladescu (PNL), anunta ca nu vor enunta la taxa
17 ianuarie 2007 - Sulfina Barbu declara ca taxa reprezinta o masura de protejare a mediului
21 martie 2007 - Comisia Europeana trimite Romaniei o notificare oficiala in care ii cere sa renunte la taxa de prima inmatriculare; Guvernul propune reducerea acesteia
26 martie 2007 - Tariceanu: "Trebuie sa avem curajul de a contrazice UE".


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.