Modelul Mercedes-Benz Sprinter este disponibil acum si cu sistemul ECO-Start incorporat. Acesta functioneaza ca un sistem de pornire/oprire a motorului. Astfel este asigurata o economie importanta de carburant si sunt reduse efectele nocive asupra mediului inconjurator.
Sistemul ECO-Start este disponibil la nivel mondial pentru toate autovehiculele Mercedes-Benz Sprinter prevazute cu motoare diesel si transmisie manuala. Un motor care nu functioneaza nu necesita carburant. Aceasta axioma ajuta modelul Mercedes-Benz Sprinter sa faca economie de carburant si asa sa reduca impactul asupra mediului inconjurator.
Daca autovehiculul stationeaza cu motorul la ralenti si transmisia fixata in punctul neutru pentru mai mult de trei secunde, motorul este oprit automat. In momentul in care soferul apasa din nou pedala de ambreiaj, motorul este repornit. Potentialul de reducere a consumului de carburant este considerabil: in unele cazuri, in functie de modul de aplicare si de conditiile de trafic, conducatorii auto au fost capabili sa obtina o reducere a consumului de carburant cu pana la 20%. In medie, este posibil ca aceasta reducere a consumului de carburant sa se situeze intre 5% si 8%. Sistemul este deosebit de util in zonele urbane care implica opriri frecvente in trafic generate de prezenta semafoarelor si de blocaje. Siguranta este oferita de sistemele electronice sofisticate. Daca autovehiculul este pus in miscare, motorul va fi pornit automat, astfel incat sistemele de asistenta pentru directie si frane sa poata fi utilizate. In orice alte situatii, motorul nu este repornit decat in momentul in care pedala de ambreiaj este actionata.
Daca tensiunea curentului furnizat de baterie este prea scazuta sau daca sistemul nu reuseste sa porneasca motorul, functia ECO-Start este dezactivata.
┼×oferul poate, de asemenea, dezactiva sistemul prin intermediul unui buton montat pe panoul de instrumente. Pentru a evita pornirea la rece si supraincalzirea, sistemul functioneaza doar atunci cand temperatura lichidului de racire este cuprinsa intre 40 C si 100 C. Confortul pasagerilor este luat, de asemenea, in considerare: atunci cand temperatura exterioara se situeaza sub limita de inghet, motorul nu este oprit.