Grupul de Investigatii Politice (GIP) il acuza pe Traian Basescu ca, in calitate de ministru al transporturilor, este cel care a lansat reteta incasarii unui comision de 10% din contractele cu statul, guvernarea Nastase fiind cea care doar a preluat-o.

GIP sustine, intr-un comunicat remis, ieri, presei ca, in 1998, ministrul Traian Basescu a reorganizat SNCFR infiintand mai multe societati comerciale aflate in subordinea Ministerului Transporturilor, intre care si Societatea de Administrare a Activelor Feroviare (SAAF) SA, numindu-l la conducerea acesteia pe Mircea Dinu, un apropiat al sau. „In mai 1999, SAAF a incheiat un contract prin care a inchiriat si apoi a vandut locomotive firmei germane Karsdorfer. In paralel, in decembrie 1998, SAAF a incheiat, fara licitatie, un contract de comision cu o firma din Romania, KOR Industrie SRL, prin care se obliga sa-i plateasca acesteia 10% din valoarea contractului incheiat cu Karsdorfer.