UE a obligat companiile aeriene sa renunte la taxele ascunse clientilor inainte de imbarcare.

Consiliul Uniunii Europene si Parlamentul European au stabilit noi reglementari pentru operatorii aerieni, prin care acestia sint obligati sa includa in pretul biletelor toate taxele, cotizatiile, suprataxele si alte onorarii, se arata intr-un comunicat al Comisiei Europene, preluat de MEDIAFAX. Noile reguli prevad in principal o transparenta mai mare in fixarea preturilor, eliminarea discriminarii intre pasageri si un control mai eficient asupra companiilor aeriene. Astfel, clientii operatorilor vor fi mai bine informati si vor putea compara preturile, intrucit tarifele vor include toate taxele, cotizatiile, suprataxele si alte onorarii, se arata in comunicatul CE. „Liberalizarea transportului aerian este un succes european, cetatenii dispun de mai multe oportunitati de calatorie si de bilete mai ieftine. (...) De acum inainte vor primi informatii exacte cu privire la preturile biletelor, fara a exista discriminare", a declarat vicepresedintele CE, Jacques Barrot.

Decizia forurilor europene se aplica automat si in Romania. Acest lucru inseamna ca liniile aeriene vor trebui sa prezinte pretul intreg al biletului, cu toate taxele. In prezent, mai multe companii aeriene isi fac publicitate anuntind, in oferte, preturi de citiva euro, care nu includ insa taxele si pe care clientul le plateste dupa ce a facut rezervarea. Tactica este folosita mai ales de companiile low-cost.

„Companiile care au practicat o politica transparenta vor fi foarte putin afectate, deoarece clientii acestora, la rezervarea pe Internet, stiau inainte de a accepta oferta care este pretul final incluzind toate taxele. Situatia va fi diferita in cazul companiilor care percep taxe pentru al doilea bagaj, taxe la check-in si alte taxe ascunse", ne-a declarat Gheorghe Racaru, director al companiei low-cost romanesti Blue Air.

Amintim ca, in septembrie, au fost verificate 447 de site-uri de Internet ale companiilor aeriene (nationale si low-cost) si ale altor vinzatori de bilete de avion din 15 state membre ale UE, iar la 226 dintre acestea au fost sesizate incalcari ale legislatiei in domeniul protectiei consumatorilor. Cele mai multe nereguli s-au referit la practicile inselatoare: bilete gratuite sau cu pret redus care nu erau disponibile, taxe de aeroport si alte costuri ascunse sau plata automata a asigurarii, in cazul in care clientul n-a solicitat explicit ca nu o vrea.