URBB, unul dintre cei mai importanti producatori de bere de pe piata locala, crede ca, dupa aderare, fiecare fabrica din Romania, construita inainte de 1995, are nevoie de trei ani ca sa se alinieze la nivelul european.''Reprezentantii multor fabrici vechi ne sugereaza sa-i cumparam, dar cand vedem cat trebuie investit acolo (numai pe partea asta de protectie a mediului) pentru a ne alinia la standardele europene, preferam sa construim ceva de la zero'', ne-a declarat Shachar Shaine, presedinte URBB.
Compania a alocat in 2006 peste 900.000 de dolari pentru o instalatie care recupereaza dioxidul de carbon rezultat din procesul de productie a berii. URBB are pentru 2008 un plan de investitii de 16 milioane de euro. ''Banii vor fi alocati pentru instalarea de noi fermentatoare, dezvoltarea utilitatilor, marirea capacitatii de imbuteliere la doza si logistica", ne-a mai spus Shachar Shaine.
Pana in prezent, investitia URBB pe piata din Romania se ridica la 126 milioane USD. O parte din bani au fost destinati lucrarilor la fabrica Tuborg, care, pana la sfarsitul anului in curs, va avea o capacitate de productie de 2 mil. hl. ''Nu am scos niciun leu din compania asta, totul a fost reinvestit'', precizeaza Shachar Shaine.Pretul la bere va urca cu 5-6%, in 2008Reprezentantul companiei se asteapta in 2008 la o majorare a pretului berii. ''Dupa aderare, materia prima, pe care noi o cumparam din Europa, costa cu 30% mai mult. Eu cred ca pretul la bere va creste cu 5-6 %, dar depinde si de piata''.
Firma, care se asteapta in acest an la un business de peste 100 milioane de euro, mizeaza in 2008 pe o crestere a cifrei de afaceri cu 30%.Restaurant La Mama pentru angajatiCompania intentioneaza sa mai angajeze intre 60 si 100 de oameni. ''Va fi in continuare o lupta pentru gasirea lor, e dificil sa gasesti angajati in Romania''. Pentru a rasplati munca personalului sau, presedintele companiei a deschis si un Restaurant La Mama, in incinta fabricii. ''Gradul de multumire a crescut foarte mult dupa ce am schimbat compania de catering'', spune Shachar Shaine.
In cei zece ani de prezenta in Romania, compania URBB a evoluat de la an la an, ajungand ca in 2007 sa detina in portofoliu 10 branduri, comparativ cu 1997, cand detinea un singur brand. De asemenea, volumul vanzarilor a crescut de 8 ori fata de anul 1997, iar cota de piata de 5 ori. Numarul angajatilor fabricii Tuborg a crescut in cei zece ani de 5 ori, iar capacitatea de productie de 4 ori.
Portofoliul companiei URBB este format exclusiv din marci internationale: Tuborg, Tuborg Christmas Brew, Holsten, Carlsberg, Skol, Guinness, Kilkenny, Orangina si Granini. Fabrica de bere Tuborg se numara printre cele mai performante zece fabrici ale Grupului Carlsberg din cele 55 detinute in intreaga lume, iar numarul angajatilor depaseste 950 de persoane.