Pentru cei iritati de excesul de publicitate, care pe alocuri a ajuns sa sfideze si regulile CNA si indirjirea celui mai blajin si rabdator suflet de telespectator, azi va oferim o binemeritata excursie in timp. Pe vremea cind nici televizor nu exista si nici in publicitate nu se platea atit de bine, iata ce iesea din mina copywriterilor romani pe la 1900! In materie de reclama la produsele dedicate infrumusetarii feminine, putem afla din „Universul" nr. 4 al anului 1895 ca Margaret Crema „da obrazului la persoane mai batrine o coloare vie, placuta si tinera", ca „laptele de crastavate da fetei un admirabil aspect de tinerete si fragezime". La fel, zice „Dimineata" din 1915, crema Adelina „comunica fetei o aparenta de fragezime tinereasca", in timp ce Madam Lescaut e „crema tineretei vecinice". Daca puneati mina prin 1905 pe un ziar ati fi putut fi tentate, stimate telespectatoare, sa va cumparati crema Magica Vespremeanu care „face ca pielea sa devina alba", dar si toata gama produselor Simon oferite „damelor pentru a albi, catifela si a inmuia pielea obrazului si a minelor" sau, de ce nu, o cutiuta de pudra Theodorini tocmai buna pentru a obtine „o fata catifelata". Observati, fireste, aceleasi fragezimi ca si in spoturile cu bugete de milioane de euro de azi, filmate prin Noua Zeelanda. Zau asa, dar uneori chiar ca merita sa urmam exemplul lui Cristoiu si, intre doua priviri aruncate la realitatile zilei, sa aruncam si-un ochi nostalgic prin Universul de-acum o suta de ani.