Mii de camioane de mare tonaj ineaca zilnic Bucurestiul cu un nor toxic, aproape irespirabil. Pentru “Marea asfaltare”, care inainteaza cu viteza melcului au fost puse la treaba aproape toate basculantele din oras. Adaugate la cele un mi
Mii de camioane de mare tonaj ineaca zilnic Bucurestiul cu un nor toxic, aproape irespirabil. Pentru “Marea asfaltare”, care inainteaza cu viteza melcului au fost puse la treaba aproape toate basculantele din oras. Adaugate la cele un milion si jumatate de masini care circula zilnic, rezultatul este alarmant. Un prim efect al poluarii exagerate este scaderea fertilitatii si aparitia fenomenului de sterilitate, spun specialistii.

Sanatatea bucurestenilor se inrautateste pe zi ce trece. Praful, poluarea industriala si fonica, cea datorata traficului auto, plus reducerea sensibila a spatiilor verzi au infratit Capitala cu orasul Copsa Mica. Inainte de “Marea asfaltare”, peste 300 de tone de praf se asezau lunar pe fiecare kilometru patrat din oras. Atunci se spunea ca Bucurestiul este unul din cele mai poluate orase europene. Astazi exista zone unde aceasta cifra se dubleaza din cauza santierelor. Conform unor studii recente, traficul auto este vinovat pentru 70 la suta din poluarea orasului. Ca idee, o masina mica lasa in urma, intr-un an de zile, un kilogram de plumb. Dar transportatorii nu par prea interesati de aceasta problema. Mii de camioane de mare tonaj au fost amendate anul acesta pentru ca depaseau limitele admise de poluare. Din cele aproape 16.000 de camioane inscrise in Bucuresti, anul acesta au fost sanctionate peste 2000. Cele mai multe nereguli au fost legate de emisiile de noxe si anvelopele neconforme, dupa cum arata statisticile Politiei Capitalei.


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.