Vestea aparitiei unui nou album al trupei s-a raspindit imediat pe bloguri si, desi abia a aparut in magazine, materialul a ajuns deja pe torente.

Tehnologie, droguri, mentalitati, politica, tot soiul de prejudecati si semne de proasta crestere, nimic din toate astea nu scapa indexului de nemultumiri si critici de pe cel mai recent album Parazitii, „Slalom printre cretini". Nici materialele mai vechi nu-si rasfatau ascultatorul cu texte comode si pansamente pentru urechile sensibile, dar de aceasta data cei trei hip-hopperi si-au extins si mai mult terenul „de studiu".

Discul contine 21 de piese, asemanatoare cumva unor cadre care, montate impreuna, ar putea alcatui un minidocumentar in cheie cinica despre starea natiunii, la nivelul (sub)culturilor pe care Parazitii le-au avut in vizor inca de la primele albume. Textele pieselor, dincolo de poezia argotica, neinregistrata in mediile academice, alimentata direct de la sursa, de la un fel de dictionar urban in continua transformare, au cumva o miza antropologica. Sint pline de personaje, de reflexe, locuri comune pe care le intilnesti tot timpul pe strada, pe ecranele tv sau, mai nou, pe Internet.

La fel de acizi cum si-au obisnuit publicul, Parazitii revin cu versuri care vor intra, cu siguranta, in folclorul urban. „Facem slalom printre cretini zi de zi/ Intr-o lume mica si murdara asa cum o stim,/ Prostii par conceputi pe cale artificiala,/ Ca sint multi, ai dracu’ si nu au nici o boala" sint primele „premise" ale piesei care da numele albumului. La fel de critici fata de naravurile si gusturile „degeneratiei" consumiste, Parazitii este prima trupa de la noi care isi updateaza piesele, vorbind despre metehnele consumatorului de new media. Piesa „Concentrati in metropole", facuta „dintr-o poezie a strazii care n-are generatii de cenaclisti, ci doar de ascultatori", dupa cum spune una dintre primele recenzii ale albumului, aparuta pe felia autohtona a Internetului, pe ro. mykinda.com, este una dintre cele mai reusite piese de pe album. „Concentrati in metropole, condusi de GPS/Vom renunta la creier, ca se pare ca gindim prea des,/ Nu mai exista ghetouri, am dat control-alt-del/Avem sanse mari sa reusim sa fim toti la fel./O sa dam viata reala pentru viata virtuala./ O sa stam cu laptopu-n WC in era digitala./ Conectati la net, pe mess, tot mai des./ O sa privim pe geam afara fara pic de interes./ Din carcere de lux vom evada si vom lega/ Prietenii bazate pe transfer de mega."

Chiar daca si pina acum Cheloo si Ombladon au tot cintat despre droguri, niciodata nu s-au mai situat atit de transant pe baricada disputei. Piesa ironic numita „Drogurile rezolva tot" nu este nici o apologie amortita a „high-ului", dar nici un discurs puritan fara nuante. „Daca vorbim de droguri, mai intii excludem iarba./ Prezentam etapele consumatorilor de DaVa/ Ai bani la pusculita, incepi la tigare/ Bine... acest praf maro va face un sclav din tine./ Treci rapid la folie, tragi la comun cu baietii,/ Nu-i asea ca e bine? Astea-s placerile vietii."

Imediat dupa aparitia albumului, bloggerii s-au grabit sa posteze primele comentarii, majoritatea incadrindu-l la categoria „un clasic marca Parazitii". Printre cele 21 de piese se numara si „Cu microfonul deschis", o colaborare cu Killa Kela si MC Trip, dar si doua mai putin inspirate: „Moartea intreaba de tine", featuring Margineanu si „Politicianul roman", cu Mircea Badea. Indiferent de inevitabila impartire a gusturilor, „Slalom printre cretini" este una dintre aparitiile muzicale din Romania care nu au cum sa ramina neobservate: discul se cumpara, se downloadeaza, se comenteaza, versurile circula, fie ca scandalizeaza sau delecteaza. Un alt lucru care pune in miscare „Slalomul" este exercitiul „mistoului", o forma de ironie care la noi nu se bucura de prea mare popularitate, mai ales in mediile muzicale, servit sub forma unor texte bine construite, colorate, care arata ca „Libertatea e un concept total depasit,/ Avem onoarea de-a fi monitorizati din satelit".