CEDO a condamnat Republica Moldova pentru ca o sentinta a Curtii Supreme de la Chisinau a condus la falimentul unui ziar.

Curtea Europeana a Drepturilor Omului a constatat ca Republica Moldova a incalcat dreptul la libera exprimare din pricina unei sentinte prin care cotidianul „Timpul" din Chisinau a fost sanctionat pentru publicarea unei anchete despre coruptia guvernului. Ziarista Alina Anghel a dezvaluit in articolul „Luxul in tara saraciei", publicat la inceputul anului 2004, ca guvernul de la Chisinau a cumparat, la preturi umflate si fara licitatie, 42 de masini Skoda Superb de la fondul Daac Hermes. Societatea in cauza era condusa de un membru al Consiliului economic consultativ pe linga primul-ministru moldovean. Daac Hermes a dat in judecata ziarul pentru „lezarea onoarei si demnitatii profesionale" si a cistigat la toate instantele din Moldova, iar sechestrul de 500.000 de dolari, impus cotidianului „Timpul" pe durata procesului, a condus la falimentul publicatiei. Aceasta a fost reinfiintata ulterior, dar cu aparitie saptaminala.

Razbunarile nu s-au oprit insa doar la justitie. Ziarista Alina Anghel a fost batuta in vara anului 2004 cu o ranga de persoane a caror indentitate nu a fost aflata. Dupa acest episod, ea a parasit tara, locuind acum in Germania.

Alina Anghel a declarat pentru „Timpul" ca decizia CEDO arata cit de dramatica este starea democratiei in Republica Moldova. „Judecatorii, desi vadit constienti de nedreptatea sentintei, dar fortati de putere, au emis o hotarire ce atrage acum achitarea, iarasi din banii publici, a daunelor pricinuite redactiei si mie", a spus Alina Anghel. Valoarea daunelor morale si materiale stabilite de CEDO este de 14.000 de euro, pe care trebuie sa le achite saptaminalului „Timpul" si Alinei Anghel.