Noile reglementari europene privind publicitatea tv au primit ieri votul europarlamentarilor. Este vorba despre modificarea unei directive europene datand din 1989, care a fost modificata in baza schimbarilor tehnologice din ultimii ani.

Documentul contine si o serie de "inovatii", transmite AFP. De exemplu, un film poate fi intrerupt de calupuri publicitare la 30 de minute, fata de 45, cat prevedeau reglementarile anterioare. S-a pastrat limita de 12 minute de publicitate intr-o ora de emisie, dar s-a renuntat la plafonul de trei ore de publicitate intr-o zi de emisie.

Statele membre au insa posibilitatea de a impune norme mai stricte, comenteaza AFP.

In baza dreptului la informare, telespectatorii vor avea acces la imagini de la anumite evenimente pentru a caror difuzare un anumit post detine exclusivitatea. De exemplu, un post de televiziune care a obtinut exclusivitatea asupra transmiterii Jocurilor Olimpice va fi obligat sa le permita altor posturi sa difuzeze "scurte extrase", in baza faptului ca este vorba despre un eveniment major.


RECLAMA IN FILME. De asemenea, producatorii lungmetrajelor sau serialelor europene de televiziune vor putea sa faca reclama anumitor produse prin utilizarea de catre personajele din film. Aceasta forma de publicitate este acceptata cu conditia ca printre aceste produse sa nu figureze tutunul sau medicamente. De asemenea, reclama de acest fel nu este permisa in programele destinate copiilor, iar telespectatorii trebuie informati inainte si dupa inceperea programului respectiv. Regula nu se aplica productiilor din afara UE.