Uniunea Ziaristilor si Editorilor Auto din Romania a organizat editia a 8-a a concursului "Masina Anului", in urma voturilor primite din partea juriului desemnandu-se masina castigatoare pentru anul 2008. Concursul din acest an este al doilea la care s-a implementat un regulament similar cu cel european. Conform acestui regulament, membrii juriului au avut la dispozitie 25 de puncte pe care le-au distribuit masinilor aflate in concurs in doua etape. In prima etapa, care a avut loc in perioada 25.09 - 15.11.2007, juriul a punctat cele 31 de masini eligibile care au intrat in concurs pe 26 de pozitii.

In urma voturilor juriului s-au calificat in finala in etapa a II-a a concursului 8 masini si anume: Fiat Bravo, Fiat 500, Ford Mondeo, Hyundai i30, Kia Cee'd, Mazda 2, Nissan Qashqai si Peugeot 308.

Aceasta etapa s-a desfasurat intre 16.11 si 29.11.2007 membrii juriului avand la dispozitie 25 de puncte, care s-au acordat in conformitate cu regulamentul european, adica la cel putin cinci modele, fara ca punctajul maxim pentru un model sa depaseasca 10 puncte. Fiind vorba de un concurs national juriul a fost constituit anul acesta din jurnalisti auto din Bucuresti si din tara.

Citeste si:

Pe toata perioada concursului rezultatele intermediare s-au putut urmari on-line pe www.masinaanului.ro. Clasamentul final a fost generat automat de site-ul oficial al concursului, in timpul conferintei de presa care a avut loc pe data de 29.11.2007, la Hotelul Marriott din Bucuresti. In urma voturilor finale, marele Premiu "MASINA ANULUI" 2008 a revenit automobilului KIA CEE'D , clasamentul final fiind urmatorul:

1. Kia Cee 'd 73 puncte
2. Ford Mondeo 69 puncte
3. Mazda 2 66 puncte
4. Fiat 500 65 puncte
5. Fiat Bravo 62 puncte
6. Nissan Quasqai 40 puncte
7. Peugeot 308 39 puncte
8. Hyundai I30 36 puncte

Punctajele acordate de membrii juriului se pot vizualiza pe site-ul oficial al concursului www.masinaanului.ro . UZEAR se gandeste deja la concursul de anul viitor, ocazie cu care va incerca sa constituie juriul din jurnalisti auto din Bucuresti si din fiecare judet al tarii, numarul acestora fiind proportional cu numarul de masini inmatriculate in judetele respective si Bucuresti.