Institutia financiara intra pe piata de private banking mizind pe o cota de 10-12% in urmatorii doi-trei ani.

ABN Amro a lansat pe piata un nou serviciu dedicat persoanelor cu un venit lunar net de peste 5.000 de euro sau cu 50.000 de euro in active investibile. Denumit Preferred Banking, acesta presupune atit produse de baza precum un cont curent, un card de debit sau descoperire de cont, cit si o serie de privilegii speciale. Mai precis, clientii acestui serviciu pot beneficia de un relationship manager (manager de cont), un call-center special cu numar de acces unic disponibil 24 de ore, 7 zile pe saptamina de oriunde din lume sau accesul la saloanele ABN Amro Preferred Banking. Aici pot efectua tranzactii financiare sau se pot informa cu privire la starea portofoliului lor. „In momentul de fata avem 8 relationship manageri care realizeaza profilul clientului, dupa care il sfatuiesc cum sa investeasca", a declarat Haris Hanif, managing director in cadrul bancii. Institutia bancara ofera, de asemenea, un card de credit Black Exclusive prin care posesorii pot avea o linie de creditare de pina la 800.000 de euro cu o dobinda de 19,99%. Utilizatorii acestui card mai primesc o asigurare in caz de deces sau de accidente neprevazute, precum si discounturi la restaurantele exclusiviste si hotelurile de lux din Romania si din strainatate, precum si la biletele de avion.

Potrivit oficialilor bancii, produsele de baza precum contul curent si cardul de debit au comisioane zero. In cazul produselor structurate insa, comisioanele pot varia intre 1 si 3% din sumele tranzactionate. „Noi nu taxam fiecare tranzactie in parte. Pentru noi este importanta tranzactia cu clientul. Spre exemplu, poate fi un client care are 200.000 de euro in cont si care poate sa nu plateasca nimic, asa cum poate fi un client cu 50.000 de euro in cont care poate plati", a declarat John Bell, head of retail Romania.

Oficialii bancii mizeaza pe o piata de aproximativ 100.000 de clienti. „Noi vrem ca in urmatorii doi-trei ani sa fim in top 3 pe acest segment, si cum credem ca piata este de aproximativ 100.000 de persoane, ne-ar trebui in jur de 10-12% din numarul total de potentiali clienti", a mai spus directorul companiei. Potrivit acestuia, principalii competitori ai bancii pe aceasta nisa nu sint celelalte banci care ofera astfel de servicii precum ING, Raiffeisen sau HVB, ci clientul care trebuie educat. La rindul sau, Bell estimeaza ca, in trei-patru ani, piata de preferred banking ar putea creste la 300-400.000 de clienti. De altfel, institutia bancara va creste numarul de saloane de acest tip pentru a atrage mai multi investitori. „In Bucuresti vom avea, peste sase luni, mai mult de un salon. De asemenea, vom extinde conceptul si in orasele mari precum Constanta, Brasov sau Timisoara", a mai zis Bell.

ABN Amro are active totale de 1.120,1 miliarde de euro. Activitatile desfasurate in Romania vor fi treptat preluate de Royal Bank of Scotland, care a achizitionat recent ABN Amro.