Seriile reinnoite MAN TGS/TGX au castigat premiul "Truck of the year 2008". Cele 111 puncte acordate noilor serii ale producatorului german au fost de ajuns pentru a surclasa ceilalti nominalizati, Iveco Stralis si Renault Premium Lander. Presedintel
Seriile reinnoite MAN TGS/TGX au castigat premiul "Truck of the year 2008". Cele 111 puncte acordate noilor serii ale producatorului german au fost de ajuns pentru a surclasa ceilalti nominalizati, Iveco Stralis si Renault Premium Lander. Presedintele juriului Andy Salter a spus la ceremonia de decernare: "Este cea de-a saptea oara cand MAN castiga acest titlu de la instituirea acestui premiu". TGS/TGX vor inlocui pe piata seria TGA si prezinta o noua perspectiva a firmei germane asupra sectorului camioanelor grele.
Juriul a fost in mod deosebit impresionat de felul in care constructorul german a tradus multiplele semnale venite din partea pietei in ceea ce priveste cabina noii game. "Şoferii buni sunt rari", a spus Salter. "Şi ei merita un adevarat loc de munca (chiar si de relaxare) placut. Seriile TG le ofera acestora un interior care combina inalta calitate cu un nivel exceptional de confort. Mai mult, MAN a reusit sa faca un camion mai bun si mai silentios decat precedentul".
Noile MAN TGS si TGX se disting de predecesorul lor (TGA) nu numai prin infatisarea deosebita, interioarele stabilind noi standarde in termeni de ergonomie si eleganta. Rezultatele sondajelor efectuate printre soferi au fost centralizate si incluse in crearea noilor interioare ale acestor cabine. Tot o multime de informatii au fost primite si folosite gratie testelor facute pe simulatorul detinut de MAN Nutzfahrzeuge si Universitatea Tehnica din Munchen.
Lansarea celor doua game marcheaza o reorganizare a portofoliului de produse in categoria camioanelor grele la MAN. Acestea - TGS si TGX - au fost dezvoltate pentru a raspunde mai bine cererilor clientilor care doreau niste caracteristici distinctive in functie de aria de aplicatii.
MAN TGS indeplineste cerintele specialistilor in ceea ce priveste transportul pe distante scurte, tractiunea si distributia. Cu trei tipuri de cabine disponibile, M, L si LX, TGS are dimensiuni exterioare compacte care permit lungimi ale suprastructurii mai mari si fac manevrarea vehiculului mult mai usoara.
MAN TGX, prin contrast, e un camion destinat transportului pe distante lungi, atat national, cat si international.
Daca este necesar, un vehicul in care soferul trebuie sa munceasca, sa doarma si, in care sa si "locuiasca" o bucata de timp, TGX este varianta potrivita, avand trei variante de cabina disponibile: XL, XLX si XXL.
TGX si TGS sunt echipate cu motoarele Common Rail D20 si D26, cu puteri cuprinse intre 320 si 540 CP. Pentru aceste motoare sunt disponibile atat variante Euro 4, cat si Euro 5.
Competitia "Truck of the year" este deschisa autovehiculelor care au fost lansate pe piata in cele 12 luni care preced decernarea premiului si sunt acordate modelului care a adus cea mai mare contributie in domeniul eficientei in transport.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.