Fata de precedenta generatie, primul lucru pe care l-am remarcat la Stralis este un nou design frontal. Grila radiatorului este masiva, dar pastreaza imaginea de marca a camioanelor Iveco si in acest caz. 10 camioane incolonate asteptau jurnalistii pentru realizarea celor doua teste. Testul la drum lung a fost efectuat de catre ziaristi cu niste camioane Stralis echipate cu semiremorci pe drumurile din apropierea pistei de la Valelunga. In timpul condusului am putut observa ca noul Stralis ofera un confort foarte bun soferului. Cabina are comenzile aranjate ergonomic, iar materialele folosite sunt de calitate. Cu 60% mai multe spatii de depozitare decat generatia anterioara, actualul habitaclu a fost reproiectat de tehnicienii Iveco astfel incat soferul sa beneficieze de un maximum de functionalitate. Noul design exterior permite obtinerea unui coeficient de rezistenta la aer imbunatatit cu doua procente, desi spatiul interior a ajuns la 1,8 metri cubi.Test pe pista udaPentru a demonstra calitatile noului Stralis in conditii extreme, reprezentantii Iveco au pregatit un test deosebit pe pista de la Valelunga. Aici, noul Stralis a trebuit sa faca fata schimbarilor bruste de directie pe o suprafata acoperita de o pelicula de apa. Pentru a ingreuna testul, pista a fost dotata cu o rampa care oscila stanga-dreapta in momentul in care trecea peste ea puntea din spate a camionului. Dupa trecerea pe rampa, camionul intra imediat in derapaj. Mai mult, pentru a simula obstacolele, din pista tasneau jeturi de apa care trebuiau ocolite. Fara a apasa frana, noul Stralis a facut usor un slalom printre jeturile de apa datorita sistemului ESP care permite mentinerea pe traiectorie fara eforturi mari din partea soferului. Pentru testele realizate de ziaristi, reprezentantii Iveco au pus la dispozitie diferite variante de echipare si motorizare. Echipat cu motoare a caror cilindree variaza intre 8 si 13 litri, Stralis ofera puteri cuprinse intre 310 si 580 CP. Noile motoare Cursor EURO 5 pot genera un cuplu maxim de 2.500 Nm, in timp ce consumul a fost redus cu 2-5% fata de vechile generatii. Propulsoarele care echipeaza Stralis beneficiaza de tehnologia SCR (Reducere Catalitica Selectiva) cu pompa-injector si turbina variabila. Puterea motorului este trasmisa la roti cu ajutorul cutiilor de viteze care pot fi mecanice ZF cu 9 sau 16 trepte, ori automate Allison sau EuroTronic ZF cu 12 trepte. Puntile spate sunt produse de Arvin Meritor si Iveco si au o rezistenta imbunatatita. Acestea pot fi comandate cu reductie simpla sau dubla. Realizat pe o distanta considerabila, pe autostrada, testul ce a durat aproximativ doua ore si jumatate ne-a dat posibilitatea de a observa tinuta de drum imbunatatita si directia precisa a noului camion.