Dintre monitoarele preconizate a fi achizitionate anul viitor, 94% vor fi pe cristale lichide si restul pe tub catodic.

Daca in urma cu doar citiva ani monitoarele cu tub catodic (CRT) conduceau vinzarile pe piata romaneasca, astazi au atins statutul de „dinozauri", lasind loc celor pe cristale lichide (LCD). Doar 6% dintre romani mai cumpara monitoare cu tub catodic, 94% orientindu-se catre monitoare LCD, conform unor cifre date publicitatii de Asesoft Distribution. „In ultimii doi ani, piata de monitoare a cunoscut o transformare rapida din perspectiva obiceiurilor de cumparare, astfel ca, in prezent, 94% dintre clienti se indreapta catre monitoarele LCD si doar 6% catre cele cu tub catodic. Dupa estimarile noastre, piata totala va tinde spre 950.000 de unitati, in crestere cantitativa cu aproximativ 35% fata de anul anterior", a declarat Iulian Stanciu, director general al Asesoft Distribution.

Asesoft Distribution are ca obiect de activitate repartizarea pe piata produselor IT din Romania. Compania spune ca intentioneaza sa atinga in 2008 o cota de piata de 10% cu marca sa proprie de monitoare, Horizon. „Asesoft detine o cota de piata de aproximativ 20% din vinzarea marcilor Horizon, LG si Samsung. Horizon detine 7,5% din piata in trimestrul al treilea al anului 2007, situindu-se pe locul patru intre preferintele romanilor, iar la nivelul anului 2008 tintim o cota de 10%", a declarat Iulian Stanciu. „In 2008 estimam o trecere de la 17" catre 19" wide si de la 19" format 4:3 catre 22" wide. Formatul de 20" wide nu a avut mare succes, in schimb cel de 22" wide a inceput deja sa fie foarte cautat. Cred ca monitoarele de 17" vor avea o pondere de circa 25-30% din vinzari, cele de 19" wide de 25%, iar cele de 22" wide vor ajunge la 15% din total vinzari", a declarat Razvan Ziemba, director executiv al Asesoft Distribution.

La nivel global, vinzarile de monitoare LCD au crescut cu patru la suta in al doilea trimestru, iar pretul acestora este in continua scadere, conform companiei specializate in studii de piata Displaysearch. Fata de primul trimestru, pretul mediu de desfacere pentru monitoarele LCD de 15 si 17 inch a scazut de la 245 la 228 de dolari, respectiv de la 306 la 285 de dolari, ceea ce a facut ca veniturile producatorilor si vinzatorilor sa scada usor de la 7,8 miliarde de dolari in primul trimestru, cu circa 100 de milioane de dolari.