Conform unui studiu al institutului de cercetari de piata GfK, romanii consuma si cheltuiesc mai mult decat bulgarii pe segmentul bunurilor de larg consum. Cheltuielile private de bunuri de larg consum au crescut cu 12% in primele sase luni ale acest
Conform unui studiu al institutului de cercetari de piata GfK, romanii consuma si cheltuiesc mai mult decat bulgarii pe segmentul bunurilor de larg consum. Cheltuielile private de bunuri de larg consum au crescut cu 12% in primele sase luni ale acestui an, in tara noasta, ritm superior celui din tarile vecine, dezvoltarea comertului modern contribuind semnificativ la aceasta evolutie, se arata in acelasi studiu. "In timp ce ratele trimestriale de crestere la bulgari se ridica la 4%, in medie, in Romania apetitul pentru consum a condus la cresteri in moneda nationala in prima jumatate a anului. Dezvoltarea comertului modern a contribuit semnificativ la trendul ascendent al consumului, el atingand pragul de 37% in 2007, fata de 32% in 2006, in timp ce la vecinii nostri ajunsese, anul trecut, la 23%", reiese din studiul citat. Un aport semnificativ in dezvoltarea comertului modern in Romania l-a avut expansiunea hipermarketurilor, precum si cea a magazinelor de tip discount, care au ajuns la cote de piata de 13%, respectiv 5%.
"In ciuda dezvoltarii mai puternice a comertului modern, continuam sa platim preturi semnificativ mai mari pe produse de larg consum decat o fac bulgarii", informeaza studiul GFK. Cu toate similaritatile aduse de aderarea simultana la Uniunea Europeana, exista diferente semnificative intre tara noastra si Bulgaria, in ceea ce priveste cresterea consumului privat, dezvoltarea comertului si preturile pe care le platim pentru produse de larg consum, spun specialistii GFK. In ciuda dezvoltarii mai puternice a comertului modern, care aduce la consumator preturi mai accesibile, in Romania continuam sa platim preturi semnificativ mai mari pe produse de larg consum decat o fac vecinii nostri bulgari.Preturi mai mari la detergenti, bauturi racoritoare si iaurturiIn ceea ce priveste nivelul preturilor la principalele categorii de Fast Moving Consumer Goods (FMCG) - Bunuri de larg consum - n.r., acestea au fost anul trecut, in medie, cu 40% mai mari in Romania fata Bulgaria, pentru cosul de produse analizat, iar diferentele nu par sa se reduca. Cele mai mari diferente au fost inregistrate la detergentii manuali de vase (+129%), bauturi racoritoare carbogazoase (+132%) si iaurturi (+116%). Sunt, insa, si cateva categorii la care bulgarii ne sunt superiori in ceea ce priveste pretul mediu, cum ar fi mustarul si cafeaua instant. Exista cateva segmente de produse la care preturile au inregistrat aceeasi rata de crestere in cele doua tari vecine, in 2006 fata de 2005.
Acestea sunt iaurtul, cu o crestere de 11%, detergentii de rufe (+6%) si pralinele (+10 %). Pretul mediu la ulei, sucuri necarbonatate sau produse de curatenie a evoluat in mod diferit. Pretul mediu a crescut in 2006 fata de 2005 semnificativ mai mult in tara noastra si la alte categorii, precum sapun, produse de ingrijire a parului, ketchup, maioneza si biscuiti. GfK Romania este cel mai mare institut de cercetare de piata din Romania, cu o cifra de afaceri de peste 3,5 milioane euro in 2006. A fost infiintat in 1934 si are acum 130 de reprezentante, birouri si participari active in 63 de tari si peste 7.600 de angajati. Activitatile Grupului GfK sunt impartite in cinci segmente: Cercetare Ad Hoc (Custom Research), Media, Cercetare continua pentru bunuri de larg consum (Consumer Tracking), Sanatate (HealthCare), Cercetare continua pentru bunuri electronice si electrocasnice (Retail and Technology). Panelul de consumatori (Consumer Tracking) al Grupului GfK reprezinta un instrument de monitorizare a cumparaturilor reale ale gospodariilor din Europa. Metodologia se bazeaza pe jurnale de cumparaturi existente in fiecare dintre cele peste 100.000 de gospodarii participante la studiu in Europa, in care se completeaza informatii despre bunurile de larg consum cumparate in fiecare zi. Aria de expertiza acopera intre 60-90 de categorii de produse in fiecare din cele 26 de tari europene in care cercetatorii sunt prezenti si unde opereaza sub aceeasi metodologie de cercetare, fapt ce face posibila realizarea de comparatii continue intre tari. GfK HealthCare ofera clientilor o gama larga de servicii de cercetare in domeniul farmaceutic si al sanatatii. Divizia Retail and Technology este specializata in monitorizarea a 250 de grupuri de produse apartinand mai multor categorii de produse de folosinta indelungata: produse IT, de telecomunicatii, electronice si electrocasnice, de divertisment, foto sau de bricolaj. Institutul are ca obiect de activitate si cercetari media. GfK Media a dezvoltat si coordonat in ultimii 20 de ani numeroase proiecte de masurare a audientei mijloacelor de comunicare: TV, radio, presa scrisa, internet. Ofera informatii zilnice despre audienta diferitelor programe TV difuzate cu o zi in urma. Clientii sunt retelele de televiziune, directorii sau producatorii de programe, advertiserii, agentiile de planning si cumparare media. GfK Custom Research ofera servicii standardizate sau customizate care formeaza baza deciziilor de afaceri, atat operative, cat si strategice.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.