O noua sosea, lunga de 8 km, va degaja traficul din vestul Capitalei. Proiectul costa cel putin 170 de milioane de euro.

Primaria Capitalei ar putea da in folosinta, in anul 2011, o sosea pe patru benzi care sa lege Splaiul Independentei, in zona statiei de metrou Semanatoarea, cu autostrada Bucuresti-Pitesti, ocolind cartierul Militari. Soseaua va dubla actuala ruta de iesire spre autostrada Bucuresti-Pitesti, respectiv Bulevardul Iuliu Maniu.

Lucrarile vor incepe anul viitor si vor fi realizate de un consortiu format din firmele Max Bogl (Germania) - lider al asocierii, Astaldi (Italia), Euroconstruct Trading 98, Tehnologica Radion si SC Proiect. Inceperea la timp a lucrarilor este conditionata de realizarea exproprierilor necesare, a declarat ieri, pentru Cotidianul, Gheorghe Udriste, directorul pentru transporturi din cadrul Primariei Generale. Mai mult, primaria nu are angajati consultantii tehnic si juridic ai proiectului. In acest sens, in termen de o luna vor fi primite ofertele pentru licitatia organizata de primarie pentru lucrarile de consultanta, spune Udriste.

Constructia va presupune traversari ale unor artere importante din Bucuresti: Splaiul Independentei, soselele Virtutii si Uverturii. „Racordul va porni din zona statiei de metrou Semanatoarea, pe deasupra riului Dimbovita, va traversa Soseaua Virtutii, apoi va continua pe malul dinspre cartierul Militari al lacului Morii, va traversa Uverturii, va trece prin vecinatatea comunei Chiajna si va iesi in autostrada Bucuresti-Pitesti la kilometrul 13", arata traseul Gheorghe Udriste. Potrivit acestuia, noua sosea va fi realizata la profil de drum expres, respectiv cu doua benzi pe sens.

Lucrarile vor dura trei ani si vor costa bugetul Capitalei 170 de milioane de euro, cit este valoarea contractului cistigat zilele trecute cu consortiul mentionat. Complexitatea proiectului explica asocierea mai multor firme importante in acesta, spune Dan Besciu, actionar al firmei Euroconstruct Trading 98, care adauga: „printre altele ca va fi realizat un pod foarte mare, hobanat (pod suspendat prin cabluri - n. r.)".

Primaria a primit o singura oferta pentru realizarea proiectului, iar atribuirea contractului in absenta a cel putin doua oferte nu contravine legislatiei achizitiilor publice, spune Gheorghe Udriste. Acesta sustine ca, daca era sa fie asteptata si o a doua oferta, ar fi fost posibil „sa asteptam pina in vecii vecilor". Anuntul de licitatie, lansat in urma cu un an, a prevazut ca fiecare participant la licitatie sa aiba o cifra de afaceri cumulata medie de cel putin 300 de milioane de euro in perioada 2003-2005. De asemenea, s-a cerut ca experienta cel putin o lucrare de acest gen executata in ultimii cinci ani.

Situatia traficului in Bucuresti, actualizata de Politie in timp real, o puteti gasi pe www.cotidianul.ro