Lipsa transparentei, postarea din an in Paste, disertatiile savante sau incarcarea cu reclame stinjenitoare alunga vizitatorii de pe blog.

Un numar prea mare de ferestre inseamna
un numar mai mic de vizitatori pe blog De la ziaristi la politicieni, de la vedetele din showbiz la liceeni, blogurile au explodat si in spatiul virtual romanesc. Pentru a putea face fata concurentei, blogul trebuie „hranit" constant cu informatii proaspete si imbracat intr-o haina nici prea sclipitoare, nici prea anosta. Portalul squarespace.com puncteaza zece dintre cele mai frecvente greseli in gestionarea blogului. 1. Surprize, surprize. Animatia prea dinamica de pe blog poate deveni obositoare, iar efectele muzicale se transforma intr-o surpriza neplacuta pentru cei ce acceseaza blogul cind sint la serviciu.

2. „O dam anonima!". Lipsa de transparenta scade increderea cititorilor in pertinenta informatiei de pe blog. Asadar, contactul si identitatea autorului nu au voie sa lipseasca.

3. Sex-appeal. Cind se pune problema alegerii aspectului grafic al blogului, utilizatorii prefera solutiile cele mai simple, fara sa le mai adapteze la continutul dorit.

4. Profesionalism. Un blog profesionist nu are ce cauta pe o platforma de blogging. Locul lui este pe propriul domeniu.

5. Jaloane. Uneori lipsesc organizarea tematica a informatiei si linkurile spre subiectele mai importante, care ar putea ajuta vizitatorul sa se orienteze mai bine.

6. Postari sporadice. Postarile trebuie sa fie facute in acelasi ritm, pentru fidelizarea vizitatorilor.

7. Inghesuiala advertoriala. Prea multe reclame pe blog, risipite in toate colturile, pun pe fuga eventualii curiosi care nu reusesc sa acceseze cum trebuie continutul postat.

8. Prea multe ferestre. Pentru a nu fi parasiti de vizitatori, unii bloggeri opteaza pentru deschiderea linkurilor in noi ferestre, ceea ce, de obicei, agaseaza navigatorii de pe net.

9. Feed-back. Ca si cum ar posta doar de amorul artei, unii bloggeri uita sa mai verifice traficul si temele cele mai vizitate.

10. Momeala. In locul unor disertatii extrem de lungi, bloggerii si-ar vinde marfa mai bine daca si-ar exploata subiectul pas cu pas, angrenind si cititorii in dezvoltarea temei.