Banca si-a marit participatia din cadrul companiei la 23%Iberia Lineas Aereas de Espana SA, cea mai mare companie de transport aerian din Spania, a pierdut cel mai mult de cand s-a listat la Bursa din Madrid acum 3 ani si jumatate dupa ce banca spaniola Caja Madrid si-a marit numarul de actiuni detinute in cadrul companiei, amenintand sa blocheze orice oferta de preluare pentru transportor, informeaza Bloomberg.
Titlurile au pierdut 7,9% la valoarea de 3,16 euro, cea mai mare pierdere din 12 martie 2004, cand au fost tranzactionate la 3,20 euro.
Caja Madrid va detine acum 23 procente din Iberia dupa acordul din aceasta saptamana de a cumpara participatia detinuta de Banca Bilbao Vizcaya Argentaria SA si de Compania de Distributie Integral Logista SA. Presedintele Caja, Miguel Blesa, a declarat, in data de 20 noiembrie, ca institutia pe care o conduce nu are niciun plan de a se alatura oricarei oferte de preluare a unui transportor aerian din Madrid. "Aceasta preluare este una importanta si se pare ca acum Caja are puterea de a bloca orice potentiala oferta. Fara indoiala, miscarea este de natura politica", a declarat Gonzalo Lardie, manager de fond la Banca Privata Edmond de Rothschild SA din Madrid.Potentialii cumparatori ai Iberia si ai Alitalia sunt aceiasiIberia a primit saptamana trecuta o ferma in valoare de 3,7 miliarde de euro din partea unor investitori, printre care se numara miliardara Alicia Koplowitz.
Fondul privat de investitii Texas Pacific Group Inc. (TPG) si British Airways ar putea licita pentru a cumpara compania spaniola. Cele doua au intrat si in cursa pentru preluarea companiei italiene de transport aerian, Alitalia, dar au renuntat pana la urma din cauza conditiilor dure impuse de Guvernul de la Roma.
Editia cotidianului Expansion din data de 26 septembrie anunta prin surse anonime ca grupul de transport aerian Air France - KLM pregateste o oferta de preluare pentru Iberia si ca ar fi format o alianta cu partenerii spanioli care vor fi majoritari in cadrul acestui consortiu.
Aliatii grupului francez sunt Grupul de investitii diversificate Torreal si compania de comunicatii Planeta. Pana in momentul de fata presa locala nu a fost informata de o oferta Iberia, care a traversat o perioada dificila de mai multi ani, este pe cale de a se redresa financiar prin aplicarea unui plan de restructurare ce prevede reducerea personalului si concentrarea activitatii companiei pe cursele lungi, in detrimentul zborurilor continentale, unde concurenta este acerba, in special din partea companiilor cu pret redus (low cost).Air France-KLM si-a majorat profitul cu 28% in T2Air France-KLM a afisat ieri o majorare cu 28% a profitului operational inregistrat in al doilea trimestru al anului fiscal curent, la 725 milioane euro, peste estimarile analistilor, si confirma obiectivele financiare pentru anul fiscal 2007/2008, a declarat compania intr-un comunicat.
Cea mai mare companie de aviatie din lume din punctul de vedere al veniturilor a anuntat ca profitul net obtinut in al doilea trimestru fiscal aproape ca s-a dublat la 736 milioane euro, iar veniturile au crescut cu 5,8%, la 6,489 miliarde euro.
Potrivit Air France-KLM, profitul a fost sporit mai ales printr-un castig de capital de 202 milioane euro, obtinut prin vanzarea unei participatii din sistemul de rezervari Amadeus. Profiturile grupului au fost majorate si de "cresterea globala robusta" care a dus la sporirea cererii, mai ales pentru zborurile de cursa lunga.
Air France-KLM a confirmat obiectivele anuale, de a majora profitul operational anual, cu pornire de la performanta din anul fiscal precedent, de 936 milioane euro. "Primul trimestru a fost bun, al doilea a fost foarte bun", a declarat directorul executiv adjunct al companiei, Pierre-Henri Gourgeon. Air France-KLM a promis investitorilor ca va continua sa se intereseze de posibile fuziuni cu alte companii europene de aeronautica, daca aceste tranzactii ar proteja obiectivele pe termen scurt ale grupului. (Georgiana Hirdau)